حرف های رامنی درباره ایران در ویدئوی جنجالی

۲۹ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۶ کد : ۱۹۰۷۰۲۹ سرخط اخبار

میت رامنی نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخیرا با انتشار یک ویدئو از اظهارات خصوصی اش در جمع محدودی از حامیان ثروتمند مالی خود به دردسر افتاده است.

به گزارش عصر ایران در بخش هایی از این ویدئوی جنجالی رامنی به دو موضوع محوری سیاست خارجی آمریکا یعنی مساله هسته ای ایران و صلح اسراییل و فلسطین و تشکیل کشور فلسطینی اشاره می کند.

اظهارات صریح رامنی درباره فلسطین نشان داد که وی هیچ عقیده ای به تشکیل کشور فلسطینی حتی در همجواری اسراییل ندارد و این مساله را نه تنها مفید بلکه مضر می داند چرا که از نظر او وقتی یک دولت فلسطینی به طور رسمی در کرانه غربی رود اردن مستقر شود
کشورهایی مانند ایران می توانند به راحتی با ارسال اسلحه و مهمات به فلسطین امنیت اسراییل را مورد تهدید قرار دهند.

رامنی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله هسته ای ایران اشاره می کند و با دفاع از ایده خود در زمینه ممانعت از دست یابی ایران به سلاح هسته ای حتی به قیمت جنگ ، در توجیه این ایده می گوید ایران می تواند در صورت تسلیح به سلاح هسته ای ، با قرار دادن آن در اختیار گروه هایی چون حزب الله لبنان و انتقال آن به داخل خاک آمریکا از واشنگتن باج خواهی کند.

رامنی در این زمینه گفت که اگر جای ایران بود  بخشی از سلاح هسته ای خود را در اختیار حزب الله قرار می داد و آن را به شیکاگو یا یک شهر دیگر آمریکا انتقال می داد،تا در صورت لزوم  واشنگتن را به استفاده از یک بمب کثیف درون خاک آمریکا تهدید کند.

جنجال انتشاراین ویدئو در رسانه های آمریکا البته به دلیل این دو موضوع درباره سیاست خارجی دولت اوباما نبود بلکه بخشی از اظهارات او بود که اشاره داشت 47 درصد از مردم آمریکا که از دولت کمک می گیرند قطعا به اوباما رای خواهند داد و رامنی امیدی به جذب آرای این طبقه ندارد.

کمپین انتخاباتی اوباما بلافاصله پس از انتشار این ویدئو با انتشار بیانیه ای به این اظهارات رامنی حمله کرده و اعلام کرد که رامنی در حالی می خواهد سمت ریاست جمهوری آمریکا را در دست گیرد که به نیمی از جامعه آمریکا توهین کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در 6 نوامبر سال جاری میلادی( کمتر از 50 روز دیگر ) برگزار شود . در حال حاضر نظر سنجی ها حاکی از پیشتازی اوباما بر رامنی با فاصله حدود 4 درصد است.

کلید واژه ها: آمریکا رامنی اوباما


نظر شما :