ایتالیا حافظ منافع ایران و کانادا نخواهد بود

۲۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۵ کد : ۱۹۰۶۹۶۸ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وزارت خارجه کانادا مطلبی را در رابطه با ایتالیا به عنوان حافظ منافع ایران مطرح کردند که البته تعیین حافظ منافع باید به صورت رسمی و در گفتگوهای طرفین صورت گیرد که هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در باره اعلا م وزیر خارجه کانادا مبنی بر اینکه ایتالیا حافظ منافع ایران و کانادا باشد، گفت: وزارت خارجه کانادا  مطلبی را در رابطه با ایتالیا به عنوان حافظ منافع در ایران مطرح کردند که البته تعیین حافظ منافع باید به صورت رسمی  و در گفتگوهای طرفین صورت گیرد که هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی همچنین درباره سفر رئیس جمهور کشورمان به مجمع عمومی سازمان ملل در آمریکا گفت: سفر رئیس جمهور به سازمان ملل در حال برنامه ریزی است و برنامه های متعددی تنظیم شده که به اطلاع مردم خواهد رسید.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین درباره عدم حضور وزیر خارجه عربستان در نشست قاهره گفت: به ما اعلام کردند که این وزیر خارجه عربستان بیمار بوده است و از نظر جسمی شراط خوبی نداشته است.

وی تصریح کرد: این نشست ها ادامه پیدا خواهد کرد و حضور کشورهایی که می توانند در حل بحران سوریه نقش داشته باشند ، حتما کمک خواهد کرد. اگر روی اجلاس اصلی توافق شود ، در رابطه با قدم های بعدی توافق بیشتری خواهیم داشت.

کلید واژه ها: حافظ منافع


نظر شما :