پانه‌تا: برای تظاهرات‌ ضدآمریکایی آماده می‌شویم

۲۵ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۴ کد : ۱۹۰۶۸۶۴ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، واشنگتن در عکس العمل خود نسبت به ناآرامی ها در 17 یا 18 منطقه در کشورهای اسلامی در سراسر جهان در حال استقرار نیروهای ارتش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری The News، لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا به مجله فارین پالیسی گفت: ما برای زمانی آماده می شویم که این تظاهرات ضد آمریکایی خارج از کنترل شوند.

وزیر دفاع آمریکا به جزئیات این مساله اشاره ای نکرده است اما مجله فارین پالیسی نوشت که پنتاگون در این باره در حال بررسی است اما هنوز برای استقرار تعداد نیروهای نظامی در کشورهای اسلامی و اعزام 50 نیروی ویژه و آموزش دیده برای حفاظت از سفارتخانه های آمریکا در سودان تصمیمی اتخاذ نکرده است چرا که روز جمعه مردم خشمگین به سفارت این کشور در سودان نیز حمله کرده بودند.

در صورتی که این تصمیم تایید شود، این تعداد سرباز در سودان نیز مستقر می شوند همانطور که حدود 100 تفنگدار ویژه آمریکا پیشتر در لیبی و یمن مستقر شده بودند.

این اظهارات از سوی پانه تا، پس از تظاهرات ضد آمریکایی در کشورهای مسلمان اعلام شده است. مردم در اعتراض به انتشار فیلم موهن به پیامبر (ص) به رستوران ها، سفارتخانه ها و مدارس آمریکایی حمله کردند.

در جریان این تظاهرات که روز جمعه و در کشورهایی چون مصر، تونس، لبنان و سودان صورت گرفت، دست کم شش تظاهرکننده کشته شدند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به این نکته اشاره کرد که هنوز زود است که اعلام کنیم در بنغازی چه اتفاقی افتاده و چه کسی مقصر اصلی کشته شدن کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا در کنسولگری این کشور در لیبی بوده است.

وی افزود: این مساله همچنان تحت بررسی است. حتی با وجود اینکه آمریکا طی سال های اخیر به شبکه تروریستی القاعده ضربات سنگینی وارد کرده اما هنوز افراط گرایان دیگری در منطقه هستند که خطر و تهدید محسوب می شوند. ما همواره به اقدامات خود برای مقابله با عناصر افراط گرا در تمام جهان ادامه می دهیم. ما از تاکتیک هایی برای مقابله با این افراد استفاده می کنیم و گمان می کنم که با استفاده از این روش ها، محدوده فعالیت افراط گرایان در خاورمیانه کمتر شده است.

کلید واژه ها: آمریکا سودان


نظر شما :