پرز: نباید اجازه داد خاورمیانه به دست ایران بیفتد

۱۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۰۴:۰۱ کد : ۱۹۰۶۴۵۷ سرخط اخبار

رئیس رژیم صهیونیستی امروز ضمن هشدار نسبت به تبدیل شدن ایران به قدرت برتر خاورمیانه، گفته است که باید از این اتفاق جلوگیری کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی امروز در دیدار با «گیولیو ترزی» وزیر خارجه ایتالیا، از این کشور به دلیل همراهی در تحریم ایران تقدیر کرد. وی همچنین مدعی شد که زمان برای اعمال فشار غیرنظامی به ایران، رو به پایان است.

وی با این فرض که ایران در حال تبدیل شدن به قدرت برتر خاورمیانه است، گفته است: «نمی توانم تصور کنم که آمریکا و اروپا با بی طرفی چین و روسیه، بتوانند اجازه دهند که خاورمیانه به دست ایران بیفتد».

وزیر خارجه ایتالیا نیز در پاسخ به پرز گفته است که کشورش یکی از بازیگران اصلی در اعمال تحریم علیه ایران بوده و دوست ندارد ببیند که ایران تسلیحات هسته ای تولید کرده است. وی همچنین ایران و سوریه را «بخش هایی از یک بازی مشترک» دانسته است.

ترزی که به اسرائیل سفر کرده، قرار است با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز دیدار کند.

مقامات رژیم صهیونیستی گفته اند که روابط میان ایتالیا و اسرائیل همچنان بسیار قوی است، اما از روابطی که در زمان نخست وزیری «سیلویو برلوسکونی» وجود داشت، محدودتر است.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :