رهبر کره شمالی هم به تهران می‌آید

۳۱ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۱ کد : ۱۹۰۵۷۶۴ سرخط اخبار

محمدرضا فرقانی سخنگوی اجلاس عدم تعهد در تهران در گفت و گو با نیمروز از حضور رهبر کره شمالی در تهران خبر داد.

به گزارش «نیمروز» ، محمدرضا فرقانی در رابطه با اخباری مبنی بر حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در تهران، به خبرنگار نیمروز گفت:«کره شمالی در سطح سران در این اجلاس شرکت خواهد کرد و رهبر کره شمالی برای شرکت در اجلاس عدم تعهد، به تهران سفر میکند.»

 چندی پیش برخی از رسانه ها از احتمال سفر وی به چین خبر دادند. اما با حضور رهبر کره شمالی در تهران، این اولین سفر خارجی کیم جونگ اون در دوران حاکمیتش محسوب میشود.

کیم ایل سونگ اولین رهبر جمهوری کره شمالی بود که ایدئولوژی خودکفایی و استقلال را به عنوان ایدئولوژی رسمی حکومت برگزید. پس از مرگ وی، پسرش کیم جونگ ایل رهبری کشور را برعهده گرفت، با مرگ کیم جونگ ایل در سال ۲۰۱۱ میلادی کوچکترین پسرش کیم جونگ اون رهبری این کشور را به عهده گرفته است.

کیم جونگ اون، پسر رهبر سابق، با لقب "وارث کبیر" جانشین پدر شده است. وی سومین پسر کیم جونگ ایل است. او در سوئیس تحصیل کرده و تا سال ۱۹۸۸ با یک نام مستعار در مدرسه ای انگلیسی زبان در برن سوئیس درس می خوانده است. گفتنی است او با ۲۸ سال سن جوان ترین رییس کشور در جهان محسوب میشود.

با حضور اون در راس قدرت، اصلاحاتی در زمینه های مختلف اجتماعی در کره شمالی صورت گرفته است.

با وجود اختلافات کره و امریکا، بدون شک سفر رهبر کره به تهران با واکنش کاخ سفید همراه خواهد بود. فرقانی در رابطه با نتایج سفر کیم جونگ اون میگوید: «همواره روابط ایران و کره در سطح بسیار مناسبی است. و حضور ایشان در تهران نشان دهنده ضرورت روابط دوجانبه و همکاری های دو کشور است.و همچنین نشان از تاکید دو کشور در سیاست های ضد آمریکائی و یک جانبه گرایانه غرب دارد.»

کلید واژه ها: کیم جونگ اون اجلاس عدم تعهد


نظر شما :