اتهام جدید آمریکا علیه حزب‌الله

۳۱ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۱۴ کد : ۱۹۰۵۷۶۱ سرخط اخبار

آمریکا ۱۵۰ میلیون دلار از دارایی های حزب الله لبنان را به اتهام آنچه پولشویی خوانده شد، مسدود کرد.
به گزارش فارس، به نقل شبکه خبری سی ان ان، مقامات فدرال آمریکا دوشنبه اعلام کردند، 150 میلیون دلار از دارایی های حزب الله لبنان را به اتهام دست داشتن در عملیات پولشویی مسدود کردند. گفته می شود این اقدام به دنبال شکایت از بانک لبنانی کانادایی صورت گرفت که متهم به پولشویی برای حزب الله لبنان در سراسر جهان است.

طبق گزارش سی ان ان، مقامات آمریکایی مدعی هستند، بانک لبنانی کانادایی و سایر نهادهای مالی بین سال های 2007 تا 2011، از فروش مواد مخدر و انجام سایر فعالیت های جنایی در آمریکا، 329 میلیون دلار عایدی داشته اند که با این پول ها خودروهای دست دوم خریداری می کنند و سپس در آفریقای غربی به فروش می رسانند.

وزرات مبارزه با مواد مخدر آمریکا در بیانیه ای مدعی شد: عواید این بانک ها از طریق کانال های تحت کنترل حزب الله به لبنان باز می گردد.

در گزارش سی ان ان آمده: سپتامبر سال گذشته، بانک لبنانی «سوشیت جنرال»، بیشتر دارایی های بانک لبنانی کانادایی را خریداری کرد. حداقل 150 میلیون دلار از فروش دارایی های این بانک در حساب سپرده یک بانک لبنانی فرانسوی قرار داشت بنابراین مقامات آمریکایی این مبلغ را در بانک لبنانی فرانسوی که طرف معامله با آمریکاست، مسدود کردند.

طبق این گزارش، بانک لبنانی فرانسوی و بانک سوشیت جنرال هیچ یک به خطاکاری در این زمینه متهم نشده اند.

کلید واژه ها: حزب الله


نظر شما :