ریاض حجاب رسما از نظام سوریه اعلام جدایی کرد

۲۴ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۰۵۴۸۳ سرخط اخبار

نخست وزیر برکنار شده سوریه در کنفرانسی خبری رسما از نظام سوریه اعلام جدایی و از گروهک های مسلح سوریه تشکر کرد.

به گزارش فارس، ریاض فرید حجاب نخست وزیر برکنار شده سوریه امروز سه شنبه (14 آگوست) در کنفرانسی خبری در امان پایتخت اردن رسما از نظام سوریه اعلام جدایی کرد.

ریاض حجاب 6 آگوست به دستور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از سمت خود برکنار شده بود اما در این کنفرانس خبری ادعا کرد که او استعفا کرده است.

تاپ نیوز در بیان علت برکناری حجاب اعلام کرده بود: حجاب، توافقنامه های هیئت اعزامی دولت سوریه به روسیه با مسکو را امضا نکرد؛ توافقنامه هایی که نزدیک به یک میلیارد دلار را به جای درآمد فروش نفت خام سوریه نصیب دمشق می کرد و بازار سوریه را مملو از مشتقات نفتی می کرد [و با این کار بسیاری از مشکلات مردم سوریه حل می شد]، حال آنکه او زمانیکه این توافقها را امضا نکرد این اتهام را به خود وارد کرد که روند منظم تهی کردن منابع ارزی و تعطیل کردن روند فروش نفت خام و محروم کردن بازار سوریه از مشتقات نفتی را در پیش گرفته است تا استقامت مردم سوریه را بشکند.

شبکه های العربیه و الجزیره با انتشار تصاویری از این کنفرانس خبری نیز اعلام کردند که ریاض حجاب از نظام سوریه اعلام برائت و اعلام کرد که نظام سوریه تضعیف شده است.

حجاب در سخنانی که در این کنفرانس خبری بیان کرد، از برخی گروهک های تروریستی که به خروج او از سوریه کمک کردند تشکر کرد.

نخست وزیر برکنار شده سوریه از گروهک ارتش آزاد سوریه - که این روزها اعدام های هولناک میدانی عناصر آن در حق مردم و هواداران نظام انجام می دهند - درخواست کرد که وحدت و اتحاد عناصر خود را علیه کشورش حفظ کند.

وی همچنین اعلام کرد که در صورت سقوط دولت کنونی سوریه هیچ چشمداشتی به مناصب آینده ندارد.

ریاض حجاب از کشورهایی که آنان را اسلامی و عربی خواند خواست تا به کمک مخالفان سوریه بیایند و از دولت و شاه اردن و برخی کشورهای عربی مانند قطر و غیر عربی مانند ترکیه تقدیر و تشکر ویژه کرد.


نظر شما :