مشاور اسد فردا به چین می‌رود

۲۳ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۱:۰۲ کد : ۱۹۰۵۴۴۹ سرخط اخبار

مزمان با بیانیه وزارت خارجه سوریه و تقدیر از تلاش های ایران برای حل سیاسی بحران سوریه، اعلام شد که مشاور سیاسی رئیس جمهوری سوریه به چین سفر می کند.

به گزارش خبرنگار فارس در دمشق، بثینه شعبان مشاور سیاسی بشار اسد فردا (سه شنبه 14 آگوست/24 مرداد) عازم چین می شود تا درباره تحولات کشورش با مقامات پکن گفت وگو کند.

همزمان، شبکه اسکای نیوز نیز به نقل از یک منبع در وزارت خارجه چین اعلام کرد که «فرستاده سوریه خانم بثینه شعبان فردا به نمایندگی از بشار اسد به چین سفر می کند».

این خبر در زمانی منتشر شد که وزارت خارجه سوریه امروز (13 آگوست) در بیانیه ای از تلاش های ایران برای حل بحران سوریه از طرق سیاسی استقبال و تقدیر کرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این وزارتخانه از نشست مشورتی تهران که در تاریخ 9 آگوست جاری برگزار شد و هدف از آن تقویت تلاش های منطقه ای و بین المللی به منظور کمک به سوریه برای برون رفت از بحران کنونی این کشور بر اساس اجرای طرح 6 بندی "کوفی عنان" فرستاده قبلی سازمان ملل و نیز مهیا کردن زمینه ای برای گفت وگوی ملی در فضای مسالمت آمیز بود، تشکر و قدردانی می کند.

بنا بر این گزارش، وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد: بثینه شعبان با یانگ جیچی وزیر خارجه چین دیدار می کند... چین همچنین در اندیشه دعوت از شماری از مخالفان سوریه برای سفر به چین نیز هست.

بنا بر این گزارش، کین گانگ از دیپلمات های وزارت خارجه چین نیز در صفحه اینترنتی خود اعلام کرد که چین همیشه تلاش می کند که برای دستیابی به راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه، تعادل را میان دولت و مخالفان سوریه حفظ کند.


نظر شما :