کمک 5.5 میلیون دلاری امریکا به مخالفان اسد

۲۲ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۹۰۵۴۱۷ سرخط اخبار

 وزیر امور خارجه آمریکا از اختصاص بودجه 5.5 میلیون دلاری دولت واشنگتن به تروریست های سوریه خبر داد اما از این بودجه به نام کمک بشردوستانه به مردم سوریه یاد شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی چین "شینهوا"، درحالیکه گزارش های متعددی از وضعیت بد پناهجویان سوری در مرز ترکیه گزارش می شود و نشان می دهد که هیچ یک از کمک های میلیون دلاری غربی ها صرف پناه جویان نمی شود، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (شنبه) از اختصاص بودجه جدید برای کمک به تروریست های سوریه خبر داد.

کلینتون مدعی شد که دولت واشنگتن 5.5 میلیون دلار دیگر را برای کمک های انسانی به مردم سوریه اختصاص می دهد.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که با تخصیص 5.5 میلیون دلار دیگر، میزان کل کمک های آمریکا به سوریه از زمان شروع ناآرامی ها در این کشور که 17 ماه گذشته آغاز شد، به رقمی معادل 82 میلیون دلار خواهد رسید.

ادعای کمک های بشردوستانه آمریکا به مردم سوریه در شرایطی گزارش می شود که دولت ترکیه همزمان با آغاز ناآرامی ها با وعده ارائه کمک های بلاعوض، بسیاری از خانواده های سوری را دعوت به حضور در اردوگاه های آوارگان در مناطق مرزی کرد اما گزارش های متعدد نشان می دهد که پناهجویان سوری بر خلاف وعده های داده شده از وضعیت انسانی مناسبی برخوردار نیستند و با وجود فرا رسیدن ماه رمضان، دولت آنکارا مواد غذایی لازم در اختیار آنها قرار نمی دهد تا جایی که پلیس ترکیه اعتراض پناه جویان سوری را با ضرب و جرح افراد پاسخ داد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته وارد ترکیه شد و با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد؛ وزرای خارجه آمریکا و ترکیه پس از دیدار و گفتگوی مشترک اعلام کردند که در حال بررسی طرح اعلام منطقه پروازممنوع بر فراز سوریه هستند.

سفر کلینتون به ترکیه با مخالفت مردم این کشور روبرو شد. شماری از مردم ترکیه با برگزاری تظاهرات مقابل سفارت آمریکا اعتراض خود به سفر کلینتون را نشان دادند.


نظر شما :