معاون رامنی حامی سرسخت اسرائیل است

۲۲ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۶ کد : ۱۹۰۵۴۱۳ سرخط اخبار

 گزینه معاون اولی میت رامنی، از طرفداران پروپاقرص رژیم صهیونیستی به شمار می آید.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، مقامات جامعه یهودیان آمریکایی و اسرائیلی، «پل رایان» را حامی شدید اسرائیل قلمداد می کنند؛ یعنی فردی که میت رامنی به عنوان معاون رئیس جمهور در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده است.

رایان، نماینده جمهوریخواه کنگره از ایالت ویسکانسین نیز گفته: "آمریکا در خاورمیانه دوستی بهتر از اسرائیل ندارد."

وی همچنین مدعی شده: "اسرائیل علاوه بر اینکه تنها دموکراسی منطقه به شمار می آید که بر اساس رضایت عمومی و حکومت قانون بنا شده، متحدی ارزشمند علیه تروریسم و افراط گرایی اسلامی است."

پل رایان حتی در وب سایت خود در مطلبی نوشته: "حفظ دوستی نزدیک با اسرائیل، منجر به دفاع از منافع ملی و ارزش های دموکراتیک مشترک آمریکا و اسرائیل می شود. هر چند من در مباحث دیپلماتیک بر سر حل منازعه اسرائیلی-فلسطینی نقشی ندارم، معتقدم آمریکا نباید اسرائیل را برای توافق با معاهده صلحی که بعید است به صلح و امنیت منجر شود، تحت فشار قرار دهد."

بر اساس این گزارش، رایان 42 ساله، رئیس کمیته بودجه مجلس نمایندگان است که یکی از ستاره های ایدئولوژیک حزب جمهوریخواه محسوب می شود. او از طراحان سیاست کاهش هزینه های عمومی و کاهش مالیات هاست.

از رایان به عنوان پلی یاد می شود که قرار است توسط رامنی بین بدنه حزب جمهوری خواه و محافظه کارانی که هرگز از رامنی استقبال نکرده اند، زده شود. همه جمهوریخواهان رایان را بهترین گزینه برای همکاری با رامنی قلمداد می کنند.

جایگاه پست معاونت اول ریاست جمهوری در آمریکا بسیار مهم است. در واقع آمریکایی ها نه تنها رئیس جمهور، که معاون اول وی را نیز برمی گزینند چرا که اگر رئیس جمهور فوت کرده و یا استعفا دهد، این معاون اول است که برای باقی دوره 4 ساله زمام امور را به دست می گیرد.


نظر شما :