تهدید آقای چالش برای آقای تغییر

۲۲ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۷ کد : ۱۹۰۵۳۹۴ سرخط اخبار

با معرفی پل رایان به عنوان معاون نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2012، این رقابت انتخاباتی، پیچیده تر به نظر می رسد و روند این کارزار شکل و جهت ویژه ای خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد خبری پِلتیکو، پل رایان سیاستمداری که به طرح های اقتصادی و مالی اش معرف است در انتخابات 2012 معاون نامزد حزب جمهوری خواه خواهد بود.

رایان همیشه چالشی برای کمپ دموکرات ها و رئیس جمهور دموکرات آمریکا بوده است اما با این وجود تا این لحظه دموکرات ها اظهار نظری در مورد انتخاب رایان نداشته است.

رایان در سال 2010 طرح بلندپروازنه خود مبنی بر کاهش کسری بودجه را معرفی کرد.هدف این طرح مقابله با اوباما کِر (طرح خدمات درمانی باراک اوباما) بود.

طرح پل رایان معروف به "بودجه رایان" به دنبال جایگزین کردن مِدیکِر (طرح درمانی حمایت پزشکی از سالمندان و فقرا) با یک نوع سیستم یارانه محور برای آمریکایی های زیر 55 می باشد. پس از ارائه طرح رایان، دموکرات ها و اوباما به شدت طرح وی را مورد انتقاد قرار دادند.

به نوشته پلتیکو اسلحه جدید جمهوری خواهان یعنی پل رایان، محافظه کاران را در کارزار 2012 متحد خواهد ساخت زیرا وی به دنبال تغییر مسیر هزینه کردن های بودجه دولتی از مقصد افراد کم درآمد و طبقه متوسط به سمت ثروتمندان است.

انتخاب رایان نحوه بازی 2012 را تغییر خواهد داد

رایان گرایشات سیاسی خاصی دارد که شکل بازی انتخابات 2012 را تغییر خواهد داد و تنور انتخابات 2012 را داغ خواهد کرد.

یک: رایان پای کسری بودجه را به میان خواهد کشید. رایان به شدت طرفدار  کم کردن هزینه های دولت است و به طور حتم سیاست های دولت اوباما را به عنوان پرخرج ترین دولت تاریخ جهان که در طول 3 سال کسری بودجه آمریکا دو برابر کرد هدف نشانه گیری قرار خواهد داد.

دو: رایان فلوریدا را به یک کارزار انتخاباتی نفس گیر تبدیل خواهد کرد. جمهوری خواهان این شانس را داشتند با انتخاب مارک روبیو سناتور فلوریدا رای این ایالت را قرمز ببینند اما با انتخاب رایان قدرت مانور دموکرات ها در این ایالت بیشتر خواهد بود. شاید جمعیت پیر فلوریدا از رئیس جمهوری (میت رامنی) که معاونش (پل رایان) به دنبال کاستن از خدمات درمانی آنهاست حمایت نکنند، هر چند که هم حزب باشند.

سه: ویسکانسین برای رایان و رامنی. در سال 2008 باراک اوباما موفق شد در ایالت ویسکانسین، ایالتی که اکنون پل رایان نماینده آن در کنگره آمریکا است، به پیروزی برسد. مفسرین سیاسی معتقد هستند رایان در جلب رای ایالت خود برای میت رامنی از روبیو برای جلب آرا مردم فلوریدا موفق تر خواهد بود. در 2012 اوباما نمی تواند به سادگی 2008 ده رای الکترال ویسکانسین را در کیسه خود ببیند.

چهار: رایان، اوبامای جمهوری خواهان است، به نوعی. رایان جوان است، مثل زمانی که یک مربی آمادگی جسمانی بود پرتلاش است، مجادله گر خوبی است، مفسر اقتصادی خبره ای است.

پنج: رایان حامی بیل اوت های (کمک های مالی به صنایع برای جلوگیری از ورشکستگی) اوباما بوده است. رایان از طرح اوباما مبنی بر کمک مالی شرکت های خودروسازی جهت پیشگری از ورشکسته شدن این شرکت ها حمایت کرده است.

شش: رایان مخالف رامنی کر، طرح خدمات درمانی میت رامنی است. وی دو سال پیش در یک مصاحبه با شبکه سی-اسپن از مخالفت خود را با طرح خدمات درمانی میت رامنی که در ماساچوست اجرا شده بود اعلام کرده بود. شاید در مناظرات انخاباتی 2012 اولین سوالی که از وی پرسیده شود نظر وی در مورد رامنی کر باشد.

پل رایان آقای چالش

انتخاب رایان به عنوان معاون رامنی در انتخابات 2012 انتخابی چالش برانگیز و معماگونه به نظر می رسد.

رایان دموکرات ها، اوباما، و طرح هایشان را به چالش می کشد. رایان به حزب و هم حزبی های خود هم رحم نمی کند و سیاست های آنها را به چالش می کشد. همانگونه که اشاره شد رایان مخالف طرح درمانی نامزد حزب جمهوری خواهی است که خود رایان معاون او است. وی بر خلاف سنت حزبش از همجسگرایان حمایت کرده است.

زندگی سیاسی رایان حاکی از این موضوع است که رایان تا حدی زیادی فراجناحی عمل می کند،در حالی که یک جمهوری خواه است با طرح های جمهوری خواهان به مخالفت می پردازد و برخی از سکوهای سیاسی جمهوری خواهان را نمی پذیرد. وی حتی به عنوان یک جمهوری خواه از طرح های دموکرات ها حمایت کرده است. حال باید منتظر بود و دید پس از انتخاب رایان به عنوان معاون حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2012 آیا او همچنان بر سر مواضع پیشین خود باقی می ماند یا سیاست های خود را با سیاست های حزبش همسو خواهد ساخت.

 


نظر شما :