داوود اوغلو: ربوده شدن ایرانیان ربطی به ما ندارد

۱۸ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۹۰۵۲۷۲ سرخط اخبار

منابع دیپلماتیک ترکیه اعلام کردند که احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در دیدار روز  گذشته  با علی اکبر صالحی همتای ایرانی خود در آنکارا ناراحتی خود و کشورش  را از اظهارات اخیر مقامات ایرانی درباره اینکه " ترکیه مسئول ربوده شدن اتباع ایرانی در سوریه است " را به اطلاع وی رسانده است.

به گزارش عصر ایران سی ان ان ترک به نقل از برخی منابع آگاه دیپلماتیک در آنکارا نوشت که داوود اوغلو در دیدار با صالحی به وی گفته است که کسی نمی تواند در ماجرای ربوده شدن 48 ایرانی در سوریه به دست مخالفان مسلح حکومت بشار اسد ،انگشت اتهام را به سمت ترکیه بگیرد و مسئولیت این حادثه را متوجه آنکارا کند.

با این حال بنا به نوشته سی ان ان ترک داوود اوغلو به صالحی تضمین داده است که دولت آنکارا در چارچوب سیاستی انسان دوستانه هر کاری که بتواند برای آزادی اتباع ربوده شده ایرانی از دست مخالفان مسلح حکومت سوریه ، به انجام می رساند.

بر اساس این گزارش صالحی در پاسخ به انتقاد داوود اوغلو از مواضع برخی مقامات ایرانی دراین باره به همتای ترک خود گفته است که آنکارا باید در این زمینه به اظهارات رسمی مقامات مسئول ایران توجه کند.

صالحی و داوود اوغلو روز گذشته در دیدار با یکدیگر آخرین تحولات منطه از جمله اوضاع سوریه را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

بنا به اعلام منابع دیپلماتیک ترکیه دو طرف در این دیدار بر وخیم تر شدن اوضاع داخلی سوریه و نیز ضرورت پایان دادن به خونریزی ها و خشونت های داخلی در این کشور هم نظر بوده اند.


نظر شما :