جهش بهای نفت در بازار معاملات آسیا

۱۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۵ کد : ۱۹۰۲۳۲۷ سرخط اخبار
ایرنا:خبرگزاری فرانسه از سنگاپور روز سه شنبه با اعلام این مطلب ، گزارش داد : هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژوئیه در معاملات صبحگاهی آسیا با 85 سنت افزایش، 84 دلار و 83 سنت معامله شد . همچنین بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در زمان مشابه با 54 سنت افزایش، به 99 دلار و 39 سنت رسید .

بر پایه این گزارش، برغم ادامه داشتن مشکلاتی چون گزارش های ناامید کننده از اقتصاد چین و آمریکا و نیز ادامه بحران در حوزه یورو که از هفته گذشته به کاهش بهای نفت منجر شد، تقویت جایگاه یورو در برابر دلار امروز ( سه شنبه ) به افزایش بهای طلای سیاه منجر شد .

این گزارش حاکی است : انتشار 2 شاخص اقتصادی چین در روز جمعه رکود شدید فعالیت های تولیدی این کشور را به عنوان دومین اقتصاد دنیا آشکار ساخت. در آمریکا نیز انتشار خبر افزایش نرخ بیکاری برای نخستین بار در یک سال اخیر و وضعیت نامساعد اشتغال در این کشور نگرانی هایی را در مورد رکود طولانی مدت در اقتصاد این کشور بوجود آورد.

خبرگزاری فرانسه افزود، این مسئله بازار را در مورد احتمال کاهش تقاضا از سوی 2 اقتصاد بزرگ نگران ساخت. این امر در کنار ادامه بحران بدهی در اروپا که به نگرانی خروج یونان از حوزه یورو دامن زده است و نیز نگرانی در مورد نظام بانکی و مالی اسپانیا به کاهش شدید بهای نفت در روز جمعه انجامید . بطوریکه روز جمعه در بازار معاملات نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژوئیه سه دلار و 30 سنت و بهای نفت خام برنت در یای شمال در همین روز در بازار لندن، نفت سه دلار و 44 سنت کاهش یافت.

دیروز ( دوشنبه ) در بازار معاملات نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین با 75 سنت افزایش نسبت به روز جمعه به 83 دلار و 98 سنت رسید.

همچنین روز دوشنبه در بازار لندن، نفت برنت دریای شمال با 42 سنت افزایش نسبت به روز جمعه، بشکه ای 98 دلار و 85 سنت معامله شد.

نظر شما :