ابراز امیدواری امیر کویت درباره مذاکرات بغداد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۳:۱۵ کد : ۱۹۰۱۵۹۰ سرخط اخبار

امیر کویت با اشاره به مذاکرات آتی 1+5 با ایران در بغداد، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات سازنده و در جهت وصول به نتایج مشخص و تامین کننده حقوق هسته‌ای ایران باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان که بمنظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی کویت به این کشور سفر کرده است‌، ظهر روز یکشنبه با شیخ "صباح الاحمد جابر الصباح" امیر دولت کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی در این دیدار ضمن تسلیم دعوتنامه احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران برای حضور امیر کویت در اجلاس غیرمتعهدها که شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران میزبان وی در خلال اجلاس سران غیر متعهدها در تهران باشد.

وی همچنین در این دیدار با مروری بر روابط دوجانبه فیمابین دو کشور دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص استقرار صلح و ثبات و دوستی در منطقه مهم خلیج فارس را مورد تاکید قرار داد و روابط با همسایگان را از نگاه جمهوری اسلامی ایران با اهمیت خواند و خواستار حل مشکلات و سوء تفاهمات موجود در چارچوب گفت‌وگوهای بین کشورهای منطقه شد.

صالحی با ساختگی خواندن موضوعات اختلاف برانگیز در منطقه همچون مسائل شیعه -سنی تاکید کرد: مردم مسلمان منطقه سالیان متمادی برغم دیدگاه‌های مذهبی مختلف همواره بطور برادرانه در کنار یکدیگر همزیستی داشته‌اند و آنچه امروز در زمینه برخی اختلافات مذهبی شاهد آن هستیم مبتنی بر مداخلات بدخواهان و کشورهای خارج از منطقه است.

صالحی افزود: عقلانیت سیاسی و دینی ایجاب می‌کند که همه کشورهای منطقه در جهت وحدت و همکاری با یکدیگر حرکت کنند.

وی همچنین با اشاره به برخی مسائل و مشکلات بوجود آمده در منطقه، پاسخگویی به مطالبات مشروع مردم را راه حل برون رفت از مشکلات موجود دانست.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه، طرح برخی برنامه‌های دیکته شده از خارج از منطقه که با شرایط کشورها و استقلال و حاکمیت آنها مغایرت دارد را باعث پیچیده‌تر شدن مسائل و موضوعات منطقه دانست که وصول به راه حل مناسب را با دشواری مواجه خواهد کرد.

امیر کویت نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دریافت پیام دعوت احمدی نژاد و ابراز علاقه برای شرکت در اجلاس سران غیر متعهدها در تهران، جمهوری اسلامی ایران را میزبانی مناسب برای این اجلاس و موفقیت آن دانست.

وی ضمن درخواست ابلاغ سلامهای گرم امیر، دولت و مردم کویت به مقامات جمهوری اسلامی ایران، از روند روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد.

الصباح با اشاره به ظرفیت‌های موجود، خواستار توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه‌ها شد.

امیر کویت با تاریخی خواندن مناسبات فیمابین، به نقش مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در تامین و استقرار صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: همه ما در منطقه واحدی زندگی می‌کنیم و بدون شک از مشکلات آن متاثر می‌شویم و راه حل همه این مشکلات تعامل، همکاری و برخورد برادرانه با موضوعات بوجود آمده است.

وی با اشاره به مذاکرات آتی 1+5 با ایران در بغداد، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات سازنده و در جهت وصول به نتایج مشخص و تامین کننده حقوق هسته‌ای کشورمان باشد.

نظر شما :