اولاند حقوق کابینه فرانسه را یک سوم کاهش داد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۹۰۱۴۷۰ سرخط اخبار

"فرانسوا اولاند" رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه در اولین اقدام خود به نشانه حمایت از مردم این کشور، حقوق خود و وزرای کابینه را 30 درصد کاهش داد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه آلمانی "دویچه‌وله"، "فرانسوا اولاند" رئیس‌جمهور جدید فرانسه در نشست آغاز به کار کابینه جدید این کشور، در حرکتی نمادین، حقوق اعضای کابینه را 30 درصد کاهش داد.

فرانسوا اولاند و کابینه سوسیالیست وی روز گذشته در اولین جلسه هفتگی خود با کاهش 30 درصدی حقوق اعضای کابینه موافقت کردند.

" ناژا والو بلکاسان" سخنگوی جدید کابینه فرانسه این اقدام را نمونه ای از نگاه دولت به نحوه کاهش بدهی های عمومی و در راستای وعده انتخاباتی اولاند مبنی بر عدم کاهش رفاه عمومی دانسته است.

این اقدام همچنین تلاشی از سوی کابینه جدید برای متمایز نشان دادن خود از کابینه پیشین فرانسه ارزیابی می‌شود. "نیکلا سارکوزی" رئیس‌جمهور پیشین فرانسه با تحویل گرفتن پست ریاست‌جمهوری در سال 2007، حقوق خود را 170 درصد افزایش داده و آن را به 21300 یورو در ماه رسانده بود.

با این تصمیم، حقوق ماهانه اولاند و "ژان مارک آیرول" نخست‌وزیر کابینه ماهانه 14910 یورو خواهد بود و وزرای کابینه هم از 14200 یورو به 9940 یورو در ماه کاهش یافته است.

اولاند در تبلیغات انتخاباتی خود همواره تلاش کرده تا بر خلاف نیکلا سارکوزی که به "رئیس‌جمهور ثروتمندان" معروف شده بود، خود را حامی اقشار ضعیف و "مردی از مردم" نشان دهد. 

نظر شما :