امروز؛ اولین دیدار اوباما و فرانسوا اولاند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۱ کد : ۱۹۰۱۴۵۹ سرخط اخبار

"باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا امروز با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور جدید فرانسه دیدار و گفتگو می‌کند تا روابط آمریکا و فرانسه در دوره جدید محک بخورد.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، امروز صبح در کاخ سفید، اوباما برای اولین بار با اولاند رئیس جمهور جدید فرانسه، چند ساعت پیش از آغاز اجلاس سران گروه 8 در کمپ دیوید، با یکدیگر دیدار و مذاکره می‌کنند.

براساس این گزارش، دستور کار رهبران گروه 8، موضوع بدهی های یونان، امنیت جهانی غذا، نقش استراتژیک نفت در حفظ ثبات جهانی و ممنوعیت واردات نفت از ایران توسط اتحادیه اروپا از اول ماه جولای است.

اولاند اوایل ماه جاری به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شد و کنترل کاخ الیزه بعد از 17 سال به دست سوسیالیست‌ها افتاد.

"تام دانیلون" مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: آمریکا و فرانسه نیاز دارند در بسیاری از مسائل از جمله تعهد نظامی فرانسه در افغانستان با یکدیگر همکاری کنند.

یکی از مشاوران اولاند نیز گفت: بنابراین گزارش، هدف اولاند از اولین دیدار خود با اوباما نیز تایید دوباره بر قوی بودن روابط میان آمریکا و فرانسه و تضمین دوباره عدم اختلاف در روابط و اتحاد دو کشور است.

روابط آمریکا و فرانسه در دوره "نیکلای سارکوزی" رئیس جمهور سابق فرانسه بسیار نزدیک بود و باید منتظر کمیت و کیفیت روابط این دو کشور در دوره جدید بود. 

نظر شما :