حمله به کارکنان پرس تی‌وی در لندن+تصویر

۲۹ مرداد ۱۳۹۰ | ۲۲:۱۲ کد : ۱۵۶۰۸ سرخط اخبار
یکی از جوانان انگلیسی در منطقه تاتنهام در شمال لندن، با حمله به کارکنان پرس تی‌وی، دوربین فیلمبرداری این شبکه تلویزیونی را متلاشی کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه پرس تی‌وی، تصاویری از یکی از جوانان در حالی که دوربین فیلمبرداری شبکه پرس تی‌وی را از دست وی می‌قاپد و با چندین بار کوبیدن آن به زمین، آن را کاملا متلاشی می‌کند، منتشر شده است.


فیلمبردار پرس تی‌وی در آن زمان در حال کار با خبرنگار شبکه تلویزیونی اسپانیایی‌زبان ایران به نام هیسپن تی‌وی بود.

مهاجم پس از متلاشی کردن دوربین پرس تی‌وی، سه‌پایه آن را به طرف جوهانا گارسیا خبرنگار شبکه هیسپن پرت کرد که در پی این اقدام، جوهانا زخمی شد که البته آسیب وارده به وی سطحی بود.

سپس یکی از مردان میان‌سال حاضر در صحنه تلاش می‌کند، خشم این مرد جوان را فرونشاند ولی وی او را هم مورد ضرب و شتم قرار می‌هد.

در قسمتی از تصاویر منتشر شده، چهره این مرد مشخص است.

با وجود حضور گسترده پلیس انگلیس در این منطقه، جلوی این مهاجم گرفته نشد و پلیس لندن می‌گوید، هنوز نتوانسته وی را دستگیر کند.

در چند هفته گذشته چندین گزارش درباره اعمال خشونت علیه اصحاب رسانه منتشر شده است و به شماری از عکاسان خبری نیز حمله و دوربین‌‌های آنان دزدیده شده است.

ساکنان تاتنهام می‌گویند، دلیل اصلی خشونت و خشم جوانان، نفرت از اقدامات پلیس است. از دیگر دلایل بروز خشونت و غارت در تاتنهام، فقر و بیکاری عنوان شده است.

از زمان شروع ناآرامی‌ها در انگلیس، دادگاه‌ها در سراسر این کشور با هدف رسیدگی به پرونده افرادی که با اتهاماتی چون سرقت، خشونت، ایجاد حریق و حتی قتل روبرو هستند، به طور شبانه‌روزی فعال بوده‌اند.

بر اساس گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، تا کنون حدود 2700 نفر در ارتباط با نارآمی‌های اخیر انگلیس بازداشت و حدود 1500 نفر در دادگاه حضور یافته‌اند.

برگزاری این دادگاه‌ها در حالی است که بازداشت‌شدگان در صورت محکوم‌شدن، مطابق با قوانین انگلیس با مجازات‌های شدیدی روبرو خواهند شد.

نظر شما :