قذافی:تا روز قیامت هم با "شورشیان" گفتگو نمی‌کنم

۳۱ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۷ کد : ۱۴۷۸۰ سرخط اخبار
معمر قذافی هرگونه گفتگو با انقلابیون در بنغازی را به شدت رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، معمر قذافی، رهبر لیبی در سخنانی که در جمع کثیری از طرفداران وی در شهر سرت در 450 کیلومتری شرق طرابلس، پایتخت این کشور پخش می‌شد و تلویزیون رسمی و خبرگزاری این کشور نیز آن را پوشش می‌دادند، تصریح کرد: من با آنها هیچ صحبتی ندارم و تا روز قیامت با آنها سخن نخواهم گفت.

قذافی در ادامه افزود: آنها باید بدانند که در جنگ شکست خورده‌اند و هیچ امیدی برای آنها نیست. آنها باید شکست‌خورده به پایگاه‌های خود برگردند و هر کاری بکنند، شکست خواهند خورد.

قذافی در سخنان خود به شدت از انقلابیون لیبی در بنغازی انتقاد کرده و آنها را خیانتکار نامید و گفت: ملت لیبی این خیانتکارها را در زیر پای خود له خواهد کرد.

رهبر لیبی با دعوت انقلابیون به جنگ گفت: تا فرصت باقی است، فرار کنید. هرچه زودتر فرار کنید تا زمان از دست نرفته است. ملت لیبی شما را به دام خواهد انداخت و زیر پاهای خود له خواهد کرد. حتی اگر معمر قدافی نیز به شما رحم کند، ملت لیبی به شما رحم نخواهند کرد. زیرا شما خیانتکارید و کشور را به خاطر منافع شخصی خود ویران کردید.

قذافی با تاکید بر اینکه هیچگاه تسلیم نخواهد شد، طرفداران خود را به مقاومت فرا خواند و گفت: هواپیماهای ناتو ما را نمی‌ترساند. همه‌جا را بمباران می‌کنند و انواع سلاح‌های مدرن را به کار می‌گیرند و فکر می‌کنند که ما فرار می‌کنیم و می‌ترسیم و تسلیم می‌شویم. ولی ما به آنها گفتیم بروید به جهنم.

معمر قذافی با تاکید بر اینکه جنگ به نفع ملت لیبی پیش می‌رود، گفت که خط مقدم جبهه همیشه شهر سرت بوده است.

معمر قذافی در سخنان دیگری در مرکز کنفرانس های شهر طرابلس رهبران قبایل و عشایر مصراته را به نبرد با انقلابیون فرا خواند و از آنها خواست تا شهر مصراته که سومین شهر بزرگ لیبی است را از دست مخالفان مسلح آزاد سازند.

تلویزیون لیبی تصاویری از دیدار قذافی با دهها تن از بزرگان شهر مصراته و مردم طرابلس پایتخت این کشور پخش کرد که قذافی آنها را به حرکت برای رویارویی با مخالفان حتی بدون سلاح تشویق می‌کرد.

وی تاکید کرد: غیرممکن است مصراته را اینگونه رها کنیم و واجب است که به سمت مصراته حرکت کنیم و وارد این شهر بشویم.

رهبر لیبی در پایان با اشاره به درگیری‌های مصراته گفت: این مسخره بازی باید پایان یابد؛ برای مردم مصراته ننگ است که این وضعیت را قبول کنند. 

نظر شما :