اختلاف ارزی ایران و هند 2 روز دیگر حل می‌شود

۳۱ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۴۷۷۸ سرخط اخبار
داوجونز به نقل از مقامات آگاه ایران و هند از احتمال قطعی شدن مکانیسم جدید پرداخت پول نفت صادراتی ایران به هند طی 2 روز آینده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی داو جونز، مقامهای ارشد و رسمی دو کشور اعلام کردند هنوز هیچ تغییری در برنامه صادرات نفت ایران به پالایشگاههای هند برای تحویل در ماه اوت به وجود نیامده است و دو کشور همچنان در حال مذاکره هستند.
یک مقام هندی در این باره گفت ما همچنان منتظر واردات نفت از ایران در ماه اوت هستیم . ما امیدواریم مانند ماههای قبل نفت صادراتی ایران را طی ماه اوت دریافت کنیم .
این مقام آگاه افزود مذاکرات بین مقامهای ارشد دو کشور همچنان ادامه دارد و امیدوارم نهایتا مساله مکانیسم جدید برای پرداخت پول نفت ایران طی دو روز آینده قطعی شود .
از دسامبر گذشته تا کنون پس از تصمیم بانک مرکزی هند برای ممنوع کردن مبادلات ارزی دو کشور در چارچوب مکانیسم اتحادیه پایاپای پولی آسیایی شرکتهای هندی نتوانسته اند پول نفت وارداتی از ایران را پرداخت کنند . میزان بدهی های نفتی هند به ایران به بیش از 5 میلیارد دلار رسیده است و مقامهای ارشد ایرانی طی هفته های گذشته نسبت به متوقف شدن صادرات نفت به هند هشدار داده اند .
یک مقام ارشد ایرانی نیز در مصاحبه با داو جونز تاکید کرد مساله پرداخت پول نفت ایران از سوی هند در حال مذاکره است و این روند مراحل نهایی خود را می گذراند . تا کنون هیچ تغییری در برنامه صادرات نفت ایران به هند در ماه اوت به وجود نیامده است .
یک مقام ارشد پالایشگاه مانگلور هند نیز تاکید کرد تا کنون هیچ مشکلی بابت واردات نفت از ایران نداشته ایم و هیچ تغییری در برنامه واردات نفت از ایران طی ماه اوت اعلام نشده است .  

نظر شما :