اخبار ضد و نقیض درباره به کما رفتن مبارک

۲۷ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۴ کد : ۱۴۶۷۶ سرخط اخبار
درحالی که وکیل مدافع دیکتاتور مخلوع مصر اعلام می‌کند که او به کمای کامل رفته است، برخی منابع آگاه و نیز کارشناسان سیاسی این خبر را تکذیب می‌کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از روزنامه اردنی "الرای "، "فرید الدیب " وکیل "حسنی مبارک " رئیس‌جمهور مخلوع مصر دیروز اعلام کرد که دیکتاتور مصر از آوریل در بیمارستان بستری است و اکنون به کما رفته است، این در حالی است که تلویزیون رسمی مصر اعلام کرد که رئیس بیمارستان این خبر را تکذیب کرده است.

یک منبع آگاه پزشکی دیگر در گفت‌وگو با رویترز احتمال به کمار رفتن مبارک (83 ساله) را رد نکرد و گفت که با این وجود وضعیت جسمانی وی تثبیت شده است.

این در حالی است که مدتهاست پیشگویی‌های رسانه‌ای متعددی درباره وضعیت جسمی مبارک که قرار است سوم آگوست آتی محاکمه شود، صورت می‌گیرد.

وکیل مدافع مبارک بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد که حال مبارک در راه بازگشت به شرم‌الشیخ بشدت وخیم بود و تمام کسانی که او را می‌شناسند به خوبی می‌دانند که مبارک به کمای کامل رفته است.

دیب در ژوئن گذشته اعلام کرده بود که موکلش از بیماری سرطان رنج می‌برد اما یک وزیر در دولت سابق مصر این خبر را رد کرد.

از سوی دیگر مصری‌ها درباره صحت اخبار مربوط به بیماری مبارک تردید دارند و معتقدند که این اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت جسمی دیکتاتور بخشی از طرح ارتش مصر برای جلوگیری از محاکمه او است. زیرا او به هر حال 30 سال بر مصر حکومت کرده و زمانی فرمانده نیروی هوایی بوده که مدال‌های شجاعت و افتخار زیادی بدست آورده است.


نظر شما :