روسیه به لیبی سلاح ارسال نخواهد کرد

۲۷ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۴۶۷۵ سرخط اخبار
نماینده دائم روسیه در ناتو با اعلام اینکه روسیه قصد تجهیز نظامی نیروهای قذافی را ندارد، تاکید کرد که نه روسیه و نه کشورهای اروپایی اجازه ندارند به لیبی که مناقشه داخلی در آن جریان دارد، سلاح ارسال کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "دمیتری راگوزین " نماینده دائم روسیه در ناتو اعلام کرد که این کشور قصد ندارد رژیم "معمرقذافی " را تجهیز نظامی کند. به گفته وی، دولت روسیه و همه دول کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه ندارند به کشوری که مناقشه داخلی در آن جریان دارد، سلاح ارسال کنند.

راگوزین روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه رادیویی «اخا ماسکوی» تاکید کرد: آنچه برخی کشورهای عضو ناتو در خصوص ارسال سلاح به لیبی انجام می‌دهند، اقدامی کاملا غیرمسئولانه و مغایر با قطعنامه‌های مصوبه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با لیبی است.

وی افزود: باید بگویم که فرو ریختن اسلحه برای انقلابیون لیبیایی که بالگردهای فرانسوی انجام می‌دهند، موضوع مذاکرات بسیار سخت ما و مقامات پاریس است.

عملیات نظامی ناتو در لیبی در ماه مارس سال جاری آغاز شده و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تا 90 روز، یعنی تا پایان ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت. بر اساس اطلاعات رسانه‌های گروهی داخلی لیبی، در نتیجه حملات هوای ناتو بیش از هزار نفر از مردم غیرنظامی این کشور کشته شده‌اند.

نظر شما :