بدرفتاری اروپا با ایران دلیل فوران آتشفشان ایسلند!

۳۰ فروردین ۱۳۸۹ | ۲۲:۱۵ کد : ۷۳۹۷ سرخط اخبار
بدرفتاری اروپا با ایران دلیل فوران آتشفشان ایسلند!

سایت رجا نیوز در مطلبی تحت عنوان "تحریم اقتصادی خداوند را چاره‌ای نیست" به نقل از سایتی به نام "شبهه" نوشت:  مدت‌هاست که اروپایی‌ها نیز در تبعیت و فرمانبری از آمریکا – انگلیس و لابی صهیونیسم، در پی تشدید تحریم‌های اقتصادی بی‌ثمر علیه جمهموری اسلامی ایران هستند. البته هر چند که به هیچ توافق جمعی و نتیجه‌ای دست‌ نیافته‌اند، اما سعی دارند که با فرافکنی تبلیغاتی دست کم از جوسازی بهره‌ای ببرند.

در همین راستا شائبه‌ی قرار گرفتن تحریم پروازهای ایرانی در پیش‌نویس لایحه‌ی تشدید تحریم اقتصادی ایران چنان قوت گرفت که برخی از خبرگزاری‌ها صدور ابلاغ آن به کلیه‌ی فرودگاه‌ها را نیز اعلام نمودند!

اما دیری نپایید که فعالیت آتشفشانی کوهی در گوشه‌ای از اروپا (ایسلند) آغاز شد و چنان دود و خاکستری در هوا گسترد که منجر به تعطیلی کلیه‌ی فرودگاه‌های اروپا گردید و تمامی ترددها، حمل‌ و نقل‌ها و فعالیت‌های فرودگاهی و هواپیمایی تمامی کشورها و شرکت‌های اروپایی را مختل نمود.

دیگر نه هواپیمایی از اروپا قادر به پرواز است و نه پروازی به اروپا انجام می‌پذیرد و اغلب تعاملات اروپا به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و گردشگری با معضلی حل نشدنی روبرو شده است.

مهم نیست که آنها نام این حادثه را «بلای طبیعی» یا «خشم طبیعت» یا هر چیز دیگری بنامند، بلکه مهم این است که «بلا» از جایی که گمان نمی‌کردند بر آنها نازل شد و ما می‌دانیم که همه‌ی قدرت‌ها دست خداوند است و تحریم او را جز خودش هیچ کس نمی‌تواند بشکند و یا بی‌اثر نماید.

« وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماکِرينَ» (آل عمران – 54)

ترجمه: و نيرنگ کردند خدا هم نيرنگ کرد، و خدا بهترين نيرنگ‏کاران است‏.

«أَ فَأَمِنَ الَّذينَ مَکَرُوا السَّيِّئاتِ أَنْ يَخْسِفَ اللَّهُ بِهِمُ الْأَرْضَ أَوْ يَأْتِيَهُمُ الْعَذابُ مِنْ حَيْثُ لا يَشْعُرُونَ« (النحل – 45)

ترجمه: کسانى که نيرنگ‌هاى بد کرده‏اند مگر ايمن شده‏اند از اين که خدا آنها را به زمين فرو برد يا عذاب از آنجايى که احساس نمى‏کنند به ايشان برسد؟

ZDF-heute.de-18.04.2010
: در آلمان دست کم تا 20 ساعت دیگر هیچ پروازی صورت نمی‌گیرد!

این خبرگزاری (شبکه دوم رسمی آلمان) می‌افزاید: به دنبال انتشار گسترده‌ی خاکسترهای آتشفشانی و تعطیلی فرودگاه‌ها، موج اعتراضات مردم بلند شده است. هیچ پایانی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد و فقط مشخص است که آسمان‌های آلمان و انگلیس دست کم تا 20 ساعت دیگر به همین وضعیت باقی می‌مانند. فرودگاه‌های فرانسه و ایتالیا نیز تا فردا تعطیل است و موج اعتراضات مردم هم چنان گسترده‌تر می‌گردد.

ARD-Tagesschau.de: 18.04.2010
(خبرگزاری شبکه اول تلویزیونی آلمان) نیز خبر از تعطیلی کنترل ترافیک هوایی آلمان تا 20 ساعت دیگر به خاطر ابر خاکستری که آسمان را فرا گرفته است می‌دهد.

این خبرگزاری به نقل از سخنگوی هواپیمایی آلمان می‌افزاید: هنوز تمامی 16 فرودگاه بین‌المللی و کلیه‌ی فرودگاه‌های منطقه‌ای تعطیل است و تصمیم‌گیری برای ادامه‌ی این اوضاع یا آغاز به کار در حال بررسی است.

لوفت‌هانزا نیز با اعلام اضافه شدن 20 ساعت دیگر به تعطیلی پروازها از مردم خواسته تا در فرودگاه‌ها نماند.
سخنگوی کنترل ترافیک هوایی آلمان با اذعان به سردرگی و بلاتکلیفی هزاران مسافر در فرودگاه‌ها گفت: ممکن است پس از نشست خاکستر مشکلات دیگری چون طوفان یا باران پیش‌آید.

 

حضور خاتمى در ژاپن منجر به دفاع از سياست‌هاى هسته‌اى ايران مى‌شد

 

عضو فراکسيون خط امام(ره)، حضور خاتمى در اجلاس خلع سلاح هسته‌اى ژاپن را منجر به دفاع از سياست‌هاى هسته‌اى ايران در يک مجمع بين‌المللى دانست.
مجيد نصيرپور نماينده سراب در گفت‌وگو با ايلنا، در پاسخ به سوالى درمورد دليل ممانعت از سفر سيدمحمد خاتمى به ژاپن اظهار داشت: براساس تصميماتى که دستگاه‌هاى مسوول در اواخر تابستان سال 88 گرفتند، مقرر شده بود که سفرهاى خارجى مسوولان کشور و شخصيت‌هاى سياسى و اجتماعى با در نظر گرفتن ملاحظاتى انجام شود که در آن مقطع اين سفرها کنترل شد.
وى افزود: اتفاق اخير و توصيه به خاتمى مبنى بر عدم سفر به خارج، صرف نظر از ملاحظات دوستان شوراى عالى امنيت ملى و يا هر جاى ديگر، فرصتى مناسبى بود تا از آن براى دفاع از سياست‌هاى نظام در زمينه هسته‌اى استفاده شود.
عضو کميسيون اجتماعى با اشاره به برگزارى اجلاس مشابهى در آمريکا در اين زمان، ادامه داد: با توجه به اجلاسى که در آمريکا و در ايران در زمينه خلع سلاح هسته‌اى برگزار شده بود، تاثيرگذارى حضور خاتمى در اجلاس ژاپن، مى‌توانست مکمل ظرفيت‌هاى داخلى کشور باشد.

 

«قرارگاه» جایگزین ترکیه در3 فاز پارس جنوبی

گروه انرژى- با گذشت 17 ماه از امضای تفاهمنامه گازی ایران و ترکیه برای سرمايه‌گذاری در پارس جنوبی، وزارت نفت قصد دارد در صورت عدم توافق گازی با ترک‌ها توسعه 3 فاز پارس جنوبی به ارزش تقریبی 7 میلیارد دلار را به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا واگذار کند.

به گزارش مهر، «غلامحسین نوذری» و «حلمى‌گولر» وزیران وقت نفت و انرژی ایران و ترکیه آبان ماه 1387 (نوامبر 2008) تفاهمنامه‌ای امضا کردند که بر اساس این تفاهم قرار بود مشارکت و سرمايه‌گذاری سه فاز (22 تا 24) پارس جنوبی به طرف ترکیه‌ای واگذار شود.
صدور سالانه 35 میلیارد متر مکعب گاز ایران از مسیر ترکیه به اروپا، ساخت خط لوله‌ای یک‌هزار و 850 کیلومتری انتقال گاز از عسلویه تا مرز بازرگان و فروش 50 درصد گاز تولیدی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی به ترکیه از دیگر توافق‌های گازی تهران و آنکارا بود.
بر این اساس، مقرر شد تا در مدت یکسال شرکت‌های ترکیه با بررسی‌های فنی و اقتصادی شرایط خود را برای توسعه فازهای پارس جنوبی به وزارت نفت ایران اعلام کنند.
آبان ماه سال گذشته هم با به پایان رسیدن فرصت یکساله ترکیه برای نهایی کردن تفاهمنامه آبان 87، سید مسعود میرکاظمى،
‌وزیر نفت، مهلت ترکیه را برای تعیین و تکلیف سرمايه‌گذاری 7 میلیارد دلاری در پارس جنوبی به مدت سه ماه تمدید کرد.
اما در حال حاضر با به پایان رسیدن فرصت ترکیه برای تعیین و تکلیف فازهای پارس جنوبی و با دستور وزیر نفت مذاکراتی با برخی از مجموعه‌های داخلی برای ساخت و توسعه فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی آغاز شده است.
توسعه فازهای مشترک پارس جنوبی یکی از اولویت‌های وزارت نفت در برنامه پنجم است. از این رو در حالی که مذاکرات گازی تهران – آنکارا ادامه دارد، وزارت نفت با انجام مذاکراتی با مجموعه‌های داخلی قصد دارد در صورت عدم توافق نهایی با ترکیه طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی را آغاز کند.
گفته مى‌شود در صورت توافق نهایی وزارت نفت و قرارگاه خاتم‌الانبیا، طرح توسعه این سه فاز پارس جنوبی به کنسرسیومى‌ متشکل از قرارگاه خاتم‌الانبیا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و برخی از پیمانکاران فراساحل همچون ایزوایکو، صف، صدرا و مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی واگذار شود.
ارزش تقریبی طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی حدود هفت میلیارد دلار برآورد مى‌شود که در صورت توافق دو طرف برای اولین بار قرار است، قرارداد این طرح گازی به روش EPPSC شامل طراحی‌، تدارک‌ و تامین‌، ساخت‌ و راه‌اندازی‌ امضا شود. همچنین یکی از پیش شرط‌های وزارت نفت برای واگذاری طرح توسعه فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی استفاده حداقل 51 درصد ارزش قرارداد از توان و ظرفیت پیمانکاران‌ و سازندگان‌ ایرانی‌ است.
هدف از طرح توسعه فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی تولید روزانه‌ 40 میلیون‌ متر مکعب‌ گاز، 57 هزار بشکه مایعات گازی، 300 تن گوگرد و سالانه 750 هزار تن اتان، 800 هزار تن گاز مایع است.
قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اسفند ماه سال گذشته نیز تفاهمنامه‌ای به ارزش تقریبی 850 میلیون دلار با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت سه رشته خط لوله انتقال به طول یک‌هزار و 810 کیلومتر امضا کرده بود.
در حال حاضر طراحی و عملیات برداشت داده‌های لرزه نگاری سه بعدی میدان نفتی بندکرخه، اجرای عملیات لرزه نگاری دو بعدی و سه بعدی در منطقه میدان نفتی آزادگان شمالی، انجام عملیات لرزه نگاری سه بعدی در منطقه تیماب، طرح توسعه فازهای 15 و 16 میدان مشترک پارس جنوبی، ساخت تاسیسات آبگیر مجتمع پتروشیمى‌ کاویان، تاسیسات آبگیر مجتمع اوره و آمونیاک پتروشیمى‌ پردیس، تلمبه خانه نفت شهید چمران اهواز، تاسیسات آبگیر و تصفیه خانه آب طرح توسعه میدان گازی کیش و ساخت انبارهای مکانیزه و تسهیلات صدور گوگرد در اسکله خدماتی پارس جنوبی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای قرارگاه خاتم‌الانبیا در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت است.
همچنین شرکت‌های زیرمجموعه خاتم‌الانبیا نیز در برخی از طرح‌های نفت و گاز کشور همچون ساخت خطوط لوله گاز، سکوهای نفتی، ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت، محصولات گازی و فرآورده‌های نفتی طرح‌هایی را در دست اقدام دارند.

 

شکایت موسوی، ایران را به دادگاه کشاند

 

 شعبه 1083 دادگاه عمومی تهران با نقض قرار صادر شده از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، شکایت مهدی هاشمی علیه مدیرمسئول روزنامه ایران را وارد تشخیص داد.

به گزارش روزنامه ایران، کاوه اشتهاردی در این پرونده به دلیل انتشار خبر نامه سرگشاده 220 تشکل دانشجویی خطاب به دادستان کل کشور، به «افترا، نشر اکاذیب و انتساب بزه فساد اقتصادی به فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام» متهم شده است.

این روزنامه هم چنین نوشت: کاوه اشتهاری مدیرمسوول روزنامه ایران امروز (دوشنبه) با شکایت میرحسین موسوی و 6 اردیبهشت نیزبا شکایت سید محمد خاتمی به دادگاه احضار شده است.

 

زلزله تهران جدی است/احمدی‌نژاد: خواهش می کنم، مردم می‌روند

 "گرچه زمان وقوع زلزله مشخص نيست اما تهران در معرض زلزله قرار دارد و شرايط طبيعى نشان مى‌دهد که بروز زلزله در تهران قطعى است" این ها جملات دکتر احمدی نژاد در اولین هفته کاری پس از تعطیلات 13 روزه نوروز در بازديد از یکی از اردوگاه‌هاى اسکان اضطرارى تهران است. جملاتی که به سرعت در صدر اخبار رسانه ها و خبرگزاری های رسمی و غیر رسمی قرار گرفت.

به گزارش رجانیوز احمدی نژاد در همین بازدید به مسئولين توصيه کرد هر هفته يک مانور بسيار جدى و عملياتى و نزديک به واقع با حضور همه بخش‌ها در خصوص امداد و نجات در تهران برگزار کنند. بازدید رئيس شوراى عالى مديريت بحران کشوراز مجتمع اردوگاه‌هاى اسکان اضطرارى بشارت در غرب تهران یک پیام بسیار مهم داشت: آمادگی جدی برای مقابله با زلزله احتمالی تهران. رئیس جمهور در این دیدار حرف های مهم تری هم زد. ا

و گفت: "يکى از علماى بزرگ تهران به من پيغام داد که از مردم بخواهم مراقب باشند و ضمن پرهيز از گناه، براى دورى از بلايا دعا کنند." گر چه رسانه های رسمی کشور کمتر به این بخش از سخنان احمدی نژاد پرداختند، با این حال خیلی زود بازار گمانه زنی در باره ی حرف های او داغ شد. به نظر می رسد آن عالم بزرگوار کسی جز آیت الله خوشوقت از اساتید اخلاق تهران نباشد.

چند هفته ای است که آیت الله خوشوقت در سخنان پس از نماز مغرب و عشای خود در مسجد امام حسن مجتبی(ع) اشاراتی به تاثیر گناه زیاد در وقوع عذاب هایی مانند زلزله می کند. ایشان گرچه در صحبت با بعضی از اطرافیان خود تعیین زمان دقیق زلزله را توسط خود رد کرده است، اما در ملاقات چندی پیش یکی از همکاران نزدیک دکتر احمدی نژاد با آیت الله خوشوقت، ایشان به دوری مردم از گناه برای جلوگیری از وقوع زلزله تاکید کرده است.

در این دیدار که گزارشی از فعالیت های دولت برای آمادگی با زلزله احتمالی تهران ارائه شده، آیت الله خوشوقت با اشاره به این که افزایش گناه موجب عذاب الهی می شود گفته است که باید علما و وعاظ به میان مردم بروند و آن ها را به عذاب الهی انذار دهند و از آن ها بخواهند گناه نکنند. همچنین ایشان گفته است باید به فقرای متدین صدقه بدهید تا برای رفع عذاب از تهران دعا کنند.

حضرت آیت الله خوشوقت از علمای سرشناس و اساتید اخلاق مشهور تهران با اشاره به احتمال قوی وقوع زلزله در شهر تهران، از مردم این شهر خواست علاوه بر پرداخت صدقه به مردم فقیر متدین، برای دفع این بلا به توبه دسته جمعی روی بیاورند.

آیت الله خوشوقت در گفتگو با رجانیوز نیز ضمن تصدیق تقویت احتمال وقوع زلزله در شهر تهران، این امر را به دلیل افزایش گناه در این شهر عنوان کردند.

آیت الله خوشوقت با اشاره به روایتی از کتاب وسائل الشیعه که از ارتباط مستقیم افزایش گناه با وقوع زلزله سخن می گوید، زلزله احتمالی تهران و افزایش احتمال وقوع آن در ماه های آینده را به دلیل رواج و افزایش برخی مفاسد در این شهر دانستند.

ایشان در ادامه ضمن تکذیب تعیین وقت زلزله از جانب خود، از علما و وعاظ تهران خواستند تا با تشکیل مجالس توبه دسته جمعی، مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

آیت الله خوشوقت همچنین به مومنین توصیه کردند با پرداخت صدقه به فقرای مومن، به واسطه دعای این فقرا بلای زلزله را از شهر تهران دفع کنند.

برخی اخبار تایید نشده نیز حاکی از آن است که احمدی نژاد برای مشورت با این عالم دینی پیرامون موضوع زلزله تهران، یکی از دستیاران ارشد خود را به عنوان فرستاده به ملاقات آیت الله خوشوقت فرستاده است. گفتنی است، بسیاری از علمای مشهور نیز پیش از این از وقوع زلزله قطعی در تهران خبر داده بودند.

همچنین حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه تهران با بیان اینکه گناهان صغیره در صورت استمرار به گناهان کبیره تبدیل می‌شوند، گفت: زلزله‌هایی که بر اثر گناه حاصل می‌شود راهی جز این ندارد که ما به یاد خدا باشیم و به دین پناه ببریم. ما باید برای مقابله با بلاها در پناه دین زندگی کنیم چرا که حتی اگر زلزله طبیعی در شهر تهران بیاید، هیچ کس جز خداوند حریف این بلاها نخواهد بود.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن تذکر به برخی بانوان بی‌حجاب و بدحجاب خاطرنشان کرد: بانوان ما باید بیشتر مسائل مربوط به حجاب را رعایت کنند، چرا که بی‌حجابی‌های بانوان موجب لرزش دل جوانان می‌شود و در نهایت به گناهان کبیره تبدیل می‌شود و در این صورت است که غضب خداوند حاصل می‌شود.

حجت الاسلام صدیقی در این خطبه ها با اشاره به هشدار احمدی نژاد مبنی بر تذکر به جامعه برای مقابله با گناه، ابراز داشت: آنچه که رئیس‌جمهور محترم در خصوص زلزله و بلاهای ناشی از گناهان مطرح کرده بودند، ‌مسئله‌ای است که باید به آن بیشتر توجه کرد، چرا که علما بارها به این مسئله اشاره کرده و فرموده بودند که باید با مقابله با گناه از بلاها جلوگیری کرد.

احمدی نژاد یکشنبه هفته گذشته نیز در دیدار با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به گسل های شهر تهران و احتمال وقوع زلزله اعلام کرد اقلا 5 ميليون نفر بايد از تهران بيرون بروند. در این دیدار احمدی نژاد با اشاره به مشکلات تهران و طرح این سوال که "ماجراى زلزله را چگونه بايد حل کنيم؟" اعلام کرد: "الان بايد گسل‌هاى زير شهر فعال باشد که به لطف دعاى مردم فعال نيستند، اما نمى‌توان تضمين کرد که چه زمانى در تهران زلزله مى‌آيد و اين گسل‌ها فعال مى‌شود."

احمدی نژاد در این دیدار ضمن اعلام این که "بنده به وقتش از مردم خواهش خواهم کرد تا تهران را ترک کنند" از وزارتخانه‌هاى کشاورزى، مسکن، صنايع و بنياد مسکن انقلاب اسلامى خواست برای اعطای وام قرض‌الحسنه و تسهیلات به افرادی که تهران را ترک کنند برنامه‌اى تنظيم کنند.

 

اظهارات رامین درباره خبر توقیف روزنامه بهار


شفاف- محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با انتقاد از شایعه پردازی برخی سایت ها به شفاف گفت : این شیوه بسیار بدی است که برخی رسانه ها تحت عنوان شنیده می شود و گفته می شود اقدام به شایعه پراکنی می کنند .

رامین با اشاره به شایعه توقیف روزنامه بهار ادامه داد : مطابق قانون اعلام تصمیمات هیئت نظارت بر مطبوعات بر عهده دبیر هیئت است و لذا رسانه ها باید صبر کنند تا دبیر هیئت این تصمیمات را رسماً اعلام کند و انتشار شایعه کار درستی نیست و تخلف محسوب می شود .

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین با سکوت درباره خبر توقیف روزنامه بهار گفت: من این خبر را تأیید یا تکذیب نمی کنم. اجازه دهید مراتب قانونی طی شود و اگر تصمیمی در این باره اتخاذ شده باشد دبیر هیئت رسماً آنرا اعلام می کند .

محمد علی رامین در پایان رسانه ها را به رعایت قانون و پرهیز از قانون شکنی دعوت کرد و گفت : هیچ کس اجازه اشاعه شایعه را ندارد و همه باید خود را پایبند به رعایت مقررات و قوانین کشور بدانیم .

 

دیدار میرکاظمی با وزیران انرژی الجزایر و ر


نظر شما :