حملات انصارالله موجب تعطیلی بندر اشغالی ایلات شد

۳۱ تیر ۱۴۰۳ | ۱۴:۲۰ کد : ۲۰۲۷۲۵۰ سرخط اخبار

یکی از مسوولان بندر اشغالی ایلات از تعطیلی کامل این بندر در پی عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری معاریو به نقل از مدیر اجرایی بندر اشغالی ایلات نوشت، به دلیل بحران مستمر موجود در دریای سرخ، تعداد زیادی از کارگران این بندر اخراج شدند.

به گفته این مسوول صهیونیست، با توجه به اینکه کشتی‌ها از هیچ جهتی نمی‌توانند خود را به بندر ایلات برسانند، فعالیت‌ها در این بندر به طور کامل متوقف شد.

مدیریت بندر اشغالی ایلات پیشتر نیز با ارسال پیامی هشدار آمیز به وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی به دلیل توقف کشتیرانی به مقصد ایلات، اعلام کرد در صورتی که به این بندر کمک مالی نشود، مدیریت مجبور خواهد شد ۵۰ تا ۶۰ تن از نیروهایش را اخراج کند.

همچنین این مدیریت در پیام خود مداخله کابینه این رژیم برای نجات این بندر را خواستار شد و تاکید کرد که بندر ایلات به دلیل پیامدهای جنگ علیه نوار غزه و حملات انصارالله در دریای سرخ، در وضعیت دشواری قرار گرفته است.

ارتش یمن از نوامبر در راستای حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه حملاتی را علیه کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب که به مقصد بنادر واقع در اراضی اشغالی حرکت می‌کنند، آغاز کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی مدیریت بندر ایلات، عبور و مرور کشتی‌ها در دریای سرخ از هشت ماه قبل یعنی از زمان آغاز حملات ارتش یمن متوقف شده است.

در طول دو سال قبل از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، بندر اشغالی ایلات به منزله درگاه تجاری مهمی برای انتقال وسایل نقلیه به بازار اراضی اشغالی بود.


نظر شما :