مقامات صهیونیست: ارتش در آستانه حمله زمینی به غزه است

۳۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۱ کد : ۲۰۲۲۵۸۳ سرخط اخبار

رسانه‌های صهیونیستی اخبار مربوط به حمله زمینی به نوار غزه را با فرماندهان سابق بخش نظامی رژیم بررسی کردند و برخی از آنها اعلام کردند که تل‌آویو تنها از طریق بازدارندگی نظامی نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، نوعم تیفون، فرمانده سابق جبهه شمالی رژیم صهیونیستی گفت، ابتدا باید مساله اسرا و آزادی آنها حل شود و بعد از آن به جنبش حماس پرداخته شود. مدیریت جنگ مهم است و صرفا به تکرار شعارها و حرف و حدیث‌ها محدود نمی‌شود.

وی افزود، رژیم صهیونیستی باید خارج از چارچوب فکر کند و مانند عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت را غافلگیر کند، فرار از مسئولیت راه پیروزی نیست و مسئولیت بازگرداندن اسرا به خانه‌هایشان بر عهده کابینه است.

از سوی دیگر، ایهود باراک، فرمانده سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم گفت، رژیم در آستانه حمله قدرتمند زمینی است زیرا تنها با حملات هوایی نابودی قدرت نظامی و سلطه‌طلبی حماس ممکن نیست.

وی افزود، هیچ گریزی از حمله زمینی نیست. مدت زمان این حمله طولانی‌تر و دشوارتر خواهد بود و بنابراین باید دقیق مدیریت شود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اطلاعات درز یافته از جلسات محرمانه کابینه در مورد جنگ را منتشر و اعلام کرد، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این جلسات تاکید کرد که نابودی حماس زمان زیادی خواهد برد و حمله هوایی تنها مرحله اول است.

گالانت همچنین در این جلسات بر نظارت بر روند ورود کمک‌ها به نوار غزه تاکید کرد.

دنی یتوم، رئیس سابق سرویس موساد هم در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت، پس از عملیات طوفان الاقصی توسط حماس، اعتمادها به توانایی سرویس اطلاعات موساد کمتر شده است.


( ۱ )

نظر شما :