کرملین: سفیر آمریکا به روسیه بازخواهد گشت اگر به مصلحت باشد

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۶ کد : ۲۰۰۱۹۳۸ سرخط اخبار

سخنگوی کرملین امروز سه شنبه تاکید کرد، بازگشت جان سالیوان، سفیر آمریکا به روسیه در صورتی که به مصلحت باشد انجام خواهد شد و هم اکنون روابط دوجانبه آنها در پایینترین سطح ممکن قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان سالیوان، سفیر آمریکا اوایل امروز به ریانووستی تایید کرد چند روز دیگر به منظور رایزنی به واشنگتن سفر کرده و پس از چند هفته به مسکو باز خواهد گشت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره بازگشت سالیوان و اینکه این بازگشت تحت چه شرایطی می‌تواند انجام شود، گفت: معمولا بازگشت سفرا بعد از رایزنی‌ها در پایتختهای متبوعشان برمبنای مصلحت صورت می‌گیرد. ما شاهد هستیم که هم اکنون روابط ما در پایینترین سطح قرار گرفته است.

پسکوف در ادامه این صبحتهایش گفت: تدابیر غیردوستانه اجرا شده علیه روسیه یک سری تبعات را کلید می‌زند. تدابیری وجود دارند که طرف ما در پاسخ اجرا می‌کند و یک سری تماسها هم وجود دارند، به عنوان مثال، تماسهای روز گذشته بین سالیوان و نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه با هدف بحث درباره وضعیت. اگر به مصلحت باشد به اعتقاد من سفرا بازخواهند گشت و شروع به اجرای وظایفشان خواهند کرد.


نظر شما :