نشست کمیسیون مشترک برجام پایان یافت؛ دیپلمات‌ها برای مشورت به تهران بازمی‌گردند

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۴ کد : ۲۰۰۱۹۳۶ سرخط اخبار

یکی دیگر از سلسله جلسات نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعت چهارده به وقت وین در گراندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفتگوها در هفته آینده ادامه یابد. 

به گزارش ایسنا، در این نشست، روسای هیات‌های مذاکره کننده کشورهای طرف ‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفتگوهای فنی و پیش‌نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفتگوها پرداختند. 

در نشست امروز کمیسیون مشترک، سید عباس عراقچی رئیس هیأت ایرانی ضمن تصریح مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفتگوها را به رغم دشواری ها و چالش های موجود، رو به جلو ارزیابی کرد.‌ 

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفت و گوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی های غیرمنطقی برود، گفت و گوها را متوقف خواهد کرد. 

در این نشست، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفتگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام  ایجاد شود. 

هیات ها پس از مشورت در پایتخت های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سر گیری نشست کمیسیون مشترک برجام،  گفت و گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.


( ۱ )

نظر شما :