نگرانی ها از اقدام احتمالی ترامپ در اخراج گسترده کارمندان دولت آمریکا

۰۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۴ کد : ۱۹۹۷۵۰۰ سرخط اخبار

کارمندان دولتی آمریکا ممکن است تحت یک دستور اجرایی ماه اکتبر دونالد ترامپ و پیش از کنار رفتن او از سمت ریاست جمهوری، با اخراج گسترده روبه‌رو شوند. قانون‌گذاران دموکرات و گروه‌ها و اتحادیه‌های ناظر در حال بسیج برای جلوگیری از این اقدام هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، رهبران ۲۳ کمیته اصلی و فرعی مجلس نمایندگان از رؤسای ۶۱ اداره و آژانس فدرال خواستند "حسابرسی کامل" هرگونه برنامه برای طبقه‌بندی مجدد کارکنان فدرال تحت دستور ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) که کارمندان را در معرض اخراج قرار می‌دهد، ارائه کنند.

آن‌ها همچنین خواستار جزئیاتی در مورد هر یک از گماشتگان سیاسی ترامپ شدند که در حال حاضر به استخدام مشاغلی در آمده یا مدنظر قرار گرفته‌اند. بر اساس نامه‌ای به رهبری "کارولین مالونی"، رئیس "کمیته نظارت و اصلاح"، مهلت پاسخ‌های ابتدایی ۹ دسامبر است و پس از آن هر دو هفته به‌روزرسانی انجام می‌شود.

نامه روز چهارشنبه پس از آن ارائه شد که ۱۳ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان از جمله "گری کونولی"، رئیس کمیته فرعی عملیات دولت و "استنی هویر"، رهبر اکثریت روز سه‌شنبه از اختصاص‌دهندگان خواستند در لایحه بودجه بعدی خود این دستور را لغو کنند.

دستور ترامپ به آژانس‌ها اجازه می‌دهد کارکنان درگیر در سیاست‌گذاری را در یک دسته جدید "برنامه اف" مجدداً طبقه‌بندی و حفاظت شغلی فعلی آن‌ها را حذف کنند. آژانس‌ها باید بررسی‌های خود را تا ۱۹ ژانویه، یک روز قبل از تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا تکمیل کنند.

دستور کاخ سفید می‌گوید ترامپ در حال فشار برای ساده کردن بروکراسی فدرال، افزایش مسئولیت‌پذیری و آسان‌تر کردن پاکسازی "عملکرد ضعیف" است. دولت فدرال در مجموع حدود ۲ میلیون نفر را استخدام می‌کند.

منتقدان این اقدام را بخشی از توهین جاری به بروکراسی دولتی می‌دانند که باعث بیرون کشیده شدن تخصص و مهارت‌ها طی دوره ترامپ شده است.

در نامه روز سه‌شنبه، دموکرات‌ها گفتند دستور ترامپ استخدام گماشتگان سیاسی بدون درنظر گرفتن شایستگی  را تسریع می‌بخشد و این افراد را در مناصبی قرار می‌دهد که در آن‌ها کارمندان دولت-از جمله اقتصاددانان، دانشمندان و تحلیل‌گران داده- بهترین ایفای نقش را داشته‌اند.

سخنگوی دفتر مدیریت پرسنل که باید طبقه‌بندی‌های مجدد را تأیید کند، گفت هنوز برای بررسی فرصت هست.

بایدن وعده داده پس از آغاز دوره خود به عنوان رئیس جمهور، دیگر دستورات اجرایی که کارکنان فدرال را هدف قرار داده لغو کند.

انتهای پیام


نظر شما :