باج محمود عباس به آمریکا برای از سرگیری ارتباطات

۰۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۲ کد : ۱۹۹۷۳۸۹ سرخط اخبار

شبکه صهیونیستی "کان" مدعی شد، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیام هایی به رئیس جمهوری منتخب آمریکا داده و برای ازسرگیری مذاکرات و گشایش کانال های ارتباطی با دولت جدید این کشور اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ایسنا، گال برگر، کارشناس مسائل فلسطین در شبکه کان گفت، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از مسوولان غربی خواسته پیام هایش را به جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا تحویل دهند.

وی افزود: عباس در این پیام ها اعلام کرده که برای تعهد به نپیوستن تشکیلات خودگردان به سازمان های بین المللی، حذف به اصطلاح "مطالب تحریک آمیز" از برنامه آموزشی فلسطین و اصلاح سیستم پرداخت تخصیصات مالی به خانواده های اسیران، شهدا و مجروحان آماده است.

وی گفت، هدف عباس از همکاری مجدد امنیتی با رژیم صهیونیستی این است که به بایدن نزدیک شود و جهت گیری های تیم وی را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین بازگرداندن سفرای تشکیلات خودگردان در امارات و بحرین در چارچوب رویکردهای جدید همزمان با تمایل تشکیلات خودگردان  برای همسو کردن مواضع خود با پیروزی بایدن است.

تشکیلات خودگردان فلسطین در پی سازش بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی سفرای خود در این دو کشور را فراخوانده بود.

برگر گفت، تشکیلات در مقابل از دولت بایدن انتظار دارد نمایندگی سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن را بازگشایی کرده، حمایت مالی از تشکیلات و سرویس های امنیتی آن را از سر بگیرد، از تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا در مورد قطع حمایت مالی آنروا صرف نظر کند، کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی را بازگشایی و به آژانس توسعه آمریکا اجازه دهد پروژه هایی را در مناطق اشغالی فلسطین اجرایی کند.

به گفته برگر، با وجودی که بایدن هنوز به این انتظارات پاسخی نداده است اما رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست خود درباره بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی را پس گرفت‌.

گفتنی است دولت راست افراطی تل آویو همواره خواستار توقف "تحریک" در برنامه درسی فلسطین است و هدفش این است که روایت تاریخی درباره نزاع میان فلسطین و اسرائیل را که به فلسطینی ها آموزش داده می شود، به ویژه در دروس تاریخ، جغرافیا، آموزش ملی و مذهب تغییر دهد.

اگر این خبر تلویزیون رژیم صهیونیستی صحت داشته باشد، تعهد عباس به توقف به اصطلاح "متون تحریک آمیز" در برنامه درسی فلسطین در حالی انجام خواهد شد که طبق مطالعات اسرائیلی، برنامه درسی در مدارس یهودی مملو از تحریک علیه فلسطینیان و به طور کلی غیر یهود است.

با وجودی که هدف از اصلاح سیستم پرداخت تخصیصات به خانواده های شهدا، مجروحان و اسرا تشریح شده است اما آمادگی برای تعهد به این کار در حالی است که کنست قانونی را تصویب کرده که مطابق با آن دولت تل آویو موظف است تخصیصات متعلق به این اقشار را از درآمدهای مالیاتی که رژیم صهیونیستی برای تشکیلات خودگردان فلسطین جمع آوری می کند، کسر کند.

همچنین هدف عباس از تعهد به عدم پیوستن تشکیلات خودگردان به سازمان های بین المللی این است که به دولت جدید آمریکا اطمینان خاطر بدهد که رژیم صهیونیستی را در محافل بین المللی تحت پیگرد قرار نمی دهد.

انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :