تنها ایران در مبارزه با داعش به ما کمک کرد

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۶ کد : ۱۹۹۲۲۹۶ سرخط اخبار

مهند العقابی: در نبرد با داعش همه به جز یک کشور که جمهوری اسلامی ایران باشد، دست از حمایت ما کشیدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ مدیرکل ستاد تبلیغات نیرو‌های بسیج مردمی عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: نیرو‌های بسیج مردمی عراق در آمادگی کامل به سر می‌برند. نیرو‌های بسیج مردمی در حال حاضر با آن چیزی که در سال ۲۰۱۴ بود تفاوت زیادی دارد و پیشرفت چشمگیری در زمینه‌های مختلف داشته است و چه به لحاظ آموزش نیرو‌های انسانی و چه به لحاظ امکانات و تجهیزات نظامی بسیار ارتقا پیدا کرده است. از این رو، نیروی نظامی قدرتمندی به عراق اضافه شده است که حامی ارتش و پلیس و تمامی نیرو‌های امنیتی است و سوپاپ اطمینانی برای ملت عراق است.
مهند العقابی که در ششمین سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی و تشکیل نیرو‌های بسیج مردمی عراق سخن می‌گفت‏، تأکید کرد: نیرو‌های بسیج مردمی عراق دستاورد‌هایی داشته اند که اگر این نیرو وجود نداشت چنین دستاورد‌هایی هم برای عراق محقق نمی‌شد بر اساس گزارش ها، اگر حضور نیرو‌های بسیج مردمی عراق نبود نابودی داعش ده تا پانزده سال به طول می‌انجامید، اما نیرو‌های بسیج مردمی عراق توانستند این امر مهم را محقق کنند.
در نبرد با داعش همه به جز یک کشور که جمهوری اسلامی ایران باشد دست از حمایت ما کشیدند، اما با وجود آنکه همه پشت ما را خالی کرده بودند عراق توانست بر دشمنی که مورد حمایت بسیاری از کشور‌های بزرگ منطقه­ و خارج از آن­ قرار داشت، پیروز شود. داعشی‌ها از بهترین و جدیدترین سلاح‌ها برخوردار می‌شدند و حتی گاه مشاهده می‌شد که آن‌ها از سلاحی برخوردار هستند که تنها یک ماه از زمان ساخت آن می‌گذشت‏، یعنی سلاحی که یک ماه پیش ساخته شده بود به عراق آمده بود و در اختیار تروریست‌های داعش قرار گرفته بود.
این نیرو‌های بسیج مردمی عراق بودند که می‌توانستند با شیوه‌های نظامی نیرو‌های داعش مقابله کنند. داعشی‌ها عملیات خود را در شب انجام می‌دادند و آن نیرویی که امکان مقابله با آن‌ها را در شب داشت ما بودیم. فتوای جهاد کفایی مرجعیت همچنان به قوت خود باقی است و مجاهدان نیرو‌های بسیج مردمی عراق همچنان عزم و اراده خود را از مرجعیت می‌گیرند.
نیرو‌های بسیج مردمی عراق همه عراقی‌ها را در بر می‌گیرد و این نیرو وابسته به یک قشر یا یک حزب خاص­نیست. این نیروها­برای حمایت از کشور در برابر حملات دشمنان همیشه آماده است و آنچه در سال ۲۰۱۴ رخ داد ممکن نیست در حال حاضر رخ بدهد.
انسجام بسیار زیادی میان نیرو‌های بسیج مردمی و نیرو‌های امنیتی عراق وجود دارد. نیرو‌های بسیج مردمی عراق بر اساس فتوای مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی تشکیل شده است و کسی که به فتوای مرجعیت لبیک گفت و شالوده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را گذاشت شهید ابومهدی المهندس بود.
ابومهدی المهندس کسی بود که روابطی برادرانه میان فرماندهان نیرو‌های امنیتی عراق و نیرو‌های بسیج مردمی ایجاد کرد. به خاطر این روابط خوب و هماهنگی بالا، طی سه و سال نیم نبرد با تروریست ها، حتی یک بار نیز نیرو‌های امنیتی عراق و نیرو‌های بسیج مردمی به اشتباه با یکدیگر درگیر نشدند و همدیگر را هدف قرار ندادند.
این انسجام پیام‌های متعددی دارد. پیام داخلی آن این است که نیرو‌های امنیتی موجود در عراق نیرو‌های واحدی هستند که از فرماندهی واحدی برخوردارند. پیام خارجی این امر نیز این است که ملت عراق می‌تواند به راحتی متحد شود و کار‌های مهمی را انجام دهد و هر دشمنی را به راحتی از سر راه بردارد. نیرو‌های بسیج مردمی عراق در زمینه مبارزه با تروریسم، دستاورد فوق العاده‌ای داشته است.
کار داعش به لحاظ نظامی در عراق پایان یافته است و آن‌ها هم اکنون صرفاً در مناطقی معین به کار‌های ضد امنیتی دست می‌زنند که با فعالیت‌های آن‌ها مقابله شده است. وضعیت عراق به گونه‌ای است که هر از گاهی نیازمند آن است که در مناطقی خاص دست به پاکسازی تروریست‌ها بزند.
پرونده مبارزه با داعش در عراق و سوریه یک پرونده واحد است‏، و در این زمینه میان عراق و دولت سوریه در سطحی عالی هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود و در مرز‌های مشترک با داعش مقابله صورت می‌گیرد. ستاد تبلیغات جنگ نیرو‌های بسیج مردمی عراق، نقش بزرگی را در مقابله با ماشین تبلیغاتی داعش ایفا کرده است.


( ۲ )

نظر شما :