تظاهرات هزاران نفری در نیویورک علیه تبعیض نژادی در آمریکا

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۶ کد : ۱۹۹۱۹۰۶ سرخط اخبار

ایرنا- هزاران نفر از معترضان به نژادپرستی در آمریکا و در واکنش به قتل یک سیاهپوست توسط افسر پلیس سفیدپوست، در خیابان‌های منهتن نیویورک راهپیمایی کردند.

در چهارمین روز راهپیمایی اعتراض‌آمیز نیویورکی‌ها، عصر یکشنبه هزاران نفر در «تایمز اسکوئر» منهتن گرد هم آمدند و پس از سردادن شعارها علیه اقدامات نژادپرستانه و خشونت پلیس علیه شهروندان سیاهپوست، راهپیمایی خود را آغاز کردند.

روز گذشته فیلم‌هایی از خشونت پلیس نیویورک نسبت به معترضان مرگ جورج فلوید۴۶ ساله منتشر شد که در آن علاوه بر ضرب و شتم، دو ماشین پلیس به سوی معترضان هجوم بردند و به آنان ضربه زدند.

شرکت‌کنندگان این راهپیمایی را که شعارهایی را علیه خشونت پلیس نیویورک هم سر می‌دادند، عمدتا نسل جوان اعم از سیاه و سفیدپوست تشکیل می‌دادند و یکصدا خواستار عدالت در این کشور بودند.

همچنین علاوه بر شعارهایی همچون «پلیس، شلیک نکن»، پلاکاردهایی علیه خشونت با اسلحه که در طول سال، دانش‌آموزان را هدف قرار می‌دهد و با سکوت سردمداران کاخ سفید مواجه شده است، دیده می‌شد.

این راهپیمایی با تاریک شدن هوا هم ادامه داشت و با رسیدن به بخش میانه منهتن، عده‌ای از این معترضان به سمت پل بروکلین حرکت کردند تا به معترضان آنجا بپیوندند. این اقدام باعث شد تمام خطوط ترافیکی روی این پل بسته شود.

اگرچه این اعتراض‌ها مسالمت‌آمیز بود اما گزارش‌های اندکی منتشر شده است که در برخی از خیابان‌ها درگیری‌های محدودی بین معترضان و نیروهای پلیس ایجاد شده است.

گفته می‌شود چایرا دی بلاسیو دختر شهردار نیویورک هم در بین دستگیرشدگان دیده می‌شود.

اوایل صبح امروز بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک خواستار تحقیق درباره دو ماشین پلیسی شده بود که به سمت جمعیت معترضان رانده شده بودند.

وی گفت: اقدامات درست زیادی توسط پلیس نیویورک انجام شده است اما اشتباهات آنها هم باید مورد تحقیق قرار گیرد.

پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا روز دوشنبه در حالیکه جورج فلوید سیاهپوست را دستگیر کرده و بر روی آسفالت خیابان خوابانده بود، به مدت ۷ دقیقه با زانو به گردن این مظنون فشار وارد کرد و بدون توجه به فریادهای فلوید که می‌گفت نمی‌توانم نفس بکشم، باعث مرگ وی شد.

کلید واژه ها: تظاهرات امریکا


نظر شما :