انتقاد شدید خبرگزاری روسی نزدیک به «پوتین» از عملکرد دولت سوریه و ضعف «بشار اسد» در مبارزه با فساد

۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۵ کد : ۱۹۹۰۷۹۶ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: آژانش خبری «فدرالی» روسیه طی گزارشی با انتقاد شدید از «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، او را فردی ضعیف و ناتوان در اداره کشور خواند.

این خبرگزاری که متعلق به «یوگنی پریگوژین»، میلیارد روس نزدیک به «ولادیمیر پوتین» و معروف به «آشپز کرملین»، است در این گزارش تأکید کرد که فساد گسترده در حکومت سوریه همکاری های مسکو و دمشق را با مشکل مواجه می کند.

در این گزارش با اشاره به تصمیم حکومت سوریه در افزایش قطع برق به علت از کار افتادن چاه های گاز حیان و الشاعر در شهر سخنه، به نقل از منابع آگاه سوریه ای تأکید کرد که این اظهارات حکومت سوریه دروغ است.

این گزارش افزود که بسته شدن شرکت های گاز تأثیر منفی بر اقتصاد سوریه دارد و تلاش های دولت روسیه برای تقویت اقتصاد سوریه را با شکست مواجه می کند.

در این گزارش، علت افزایش مالیات گمرکی و وضعیت نابه سامان اقتصادی در سوریه را فساد شدید در دولت «عماد خمیس»، نخست وزیر سوریه دانست و افزود که بشار اسد کنترل چندانی بر اوضاع کشور ندارد و بسیاری مقامات بلندپایه مشغول سرقت درآمدهای نفتی و گازی کشور هستند.

این گزارش همچنین از دولت سوریه بابت فروش نفت به ترکیه علی رغم قطع کامل روابط دیپلماتیک میان دو کشور انتقاد کرد و افزود که فقط بخش کوچکی از نفتی که ایران از باب کمک به سوریه با تسهیلات بسیار به سوریه می فروشد به دست مصرف کننده می رسد و بقیه آن به شرکت های تابع نجم الدین بلال، پسر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، فروخته می شود.

در این گزارش از عملکرد نخست وزیر سوریه به شدت انتقاد شده و وی عامل اصلی نابه سامانی اقتصادی این کشور معرفی شده است.

این گزارش افزود که این وضعیت فساد در حدی است که روسیه کاری برای اصلاح آن نمی تواند انجام دهد، اما «به نظر نمی آید برای مقامات سوریه که همچنان در منتقل کردن پول های نفت به حساب هایشان در بانک های غرب هستند» اهمیتی داشته باشد.

این گزارش تأکید کرد که در چنین وضعیتی بشار اسد جایگاه خود را از دست می دهد چون نمی تواند این وضعیت را کنترل کند.

کلید واژه ها: روسیه سوریه


( ۴ )

نظر شما :

Mohsen ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۳
باید حواستون باشه که هنوز هم بخش بزرگی از سرمایه داران و مدیرعامل شرکت های بزرگ روسیه یهودیان هستند و روسیه بزرگترین جمعیت یهودی دنیا را بعد از اسرائیل دارد که بخش از این ها هم بصورت مسیحی نما و یهودیان مخفی در روسیه فعالیت میکنند که بزرگترین دشمن روابط ایران و روسیه در حال و آینده خواهند بود ، پس از وزارت خارجه تا تجار ایرانی و خصوصا فیلسوف ها و تئوریسن های کشور و حتی حوزه علمیه قم با ارتباط گیری با کلیسای ارتودکس روسیه باید تلاش کنند فعالیت و فتنه انگیزی یهودی ها را در روسیه کاهش و حتی قطع کنند ، در غیر این صورت یهودیهای پر اشتها به امریکا و اروپا راضی نمی شوند و برای امثال چین و روسیه هم مثل همیشه برنامه خواهند داشت ، پس دست به کار شوید ..
ارسلان ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۵۶
سلام محسن جان میخواستم بگم اینقدر ساده نباش همه این یهودیان بله قربان گو های پوتین و کرملین هستند که دیگر پس از حکومت یلتسین هیچ قدرتی ندارند و تنها دلیل نگهداریشون توانایی نفوذ انها در امریکا و اسراییل هست که رئیس شرکت های نفت و اسلحه سازیشون بیشتر یهودی های روس تبار هستند.