ملت ایران راهت را ادامه می‌دهند

شهید حاج قاسم، دلیر بی نظیر جریان مقاومت

۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۹۸۸۷۴۵ نگاه ایرانی خاورمیانه
صادق خرازی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: خط مقاومت، دنیای اسلام، جهان عرب مدیون حاج قاسم سلیمانی هستند که در راه مقاومت و اسلام از جان و دل مایه گذاشت. در آخر هم جان بر کف شهید شد. امریکایی ها هنگامی که دیدند توان مقابله و حذف او را از راه های توطئه آمیز و ترورهای کور ندارند، خود وارد میدان شدند و مستقیما او را حذف کردند. حاج قاسم قربانی استیصال سیاست های شوم ایالات متحده و ایادی او در منطقه شد. غافل از این که حاج قاسم یک فرد بود، ملت ایران همه حاج قاسم هستند و با خون و دل و با نقشه راه او راهش را ادامه می دهند. یادش گرامی و راهش پررهرو باد.
شهید حاج قاسم، دلیر بی نظیر جریان مقاومت

نویسنده: سید محمد صادق خرازی، سفیر سابق ایران در فرانسه و سازمان ملل 

دیپلماسی ایرانی: شهادت سردار سلیمانی نه تنها ضایعه ای برای ایران بلکه برای کل جهان اسلام و دنیای مقاومت است. فرمانده ای که هیچ گاه از پای در نمی آمد، خستگی برایش معنا نداشت، شکست واژه ای تعریف نشده در قاموس او بود، و تنها به فکر پیروزی ایران و ایرانیت، اسلام و ملت های مظلوم جهان بود. فرمانده ای که حوزه عملیاتی خود را نه در خاک ایران بلکه از شام تا یمن از عراق تا افغانستان و به عبارتی هر جا رد پای دشمن است، تعریف کرده بود. حاج قاسم مرد عمل بود نه مرد شعار. مرد میدان بود نه حاشیه. هیچ گاه احساس نکرد باید دستور دهد و خود از دور نظاره گر اجرای دستورات خود باشد بلکه رسیدن به هدف را حضور در میدان نبرد می دید. 

آن روزهایی که داعش بخش عمده ای از خاک عراق را در مدت کوتاهی اشغال کرده بود و دنیا ملتهب وحشیگری های این جریان افراطی بود، و همه از خشونت های این جریان تروریستی لرزه بر اندامشان افتاده بود، حاج قاسم ترس به دل راه نداد، ساعاتی پس از اشغال موصل در حالی که تهدید تروریسم بر بغداد و کربلا و نجف اشرف سایه انداخته بود از تهران راهی نجف اشرف شد، غروب نماز را در حرم مولی الموحدین علی بن ابیطالب (ع) خواند، و اول شب در خط مقدم جبهه مبارزه با تروریسم بود. 

حاج قاسم در میدان نبرد هم به فکر انسانیت بود. برخلاف دشمنان میدانی اش هیچگاه احساس نکرد صرفا و به هر وسیله ای باید به هدف رسید. یکی از همرزمانش تعریف می کند، وقتی که موقع آزادسازی تکریت رسید حاج قاسم تاکتیک نظامی منحصر به فردی را استفاده کرد که طی آن تنها به 8 درصد از شهر آسیب رسید و از شهروندان عادی شهر هیچ کس آسیب ندید، آن که آسیب دید تروریست های داعشی بودند که به شیوه خاص حاج قاسم هلاک شدند. در مقابل امریکایی ها وقتی خواستند شهر رمادی را از داعش پس بگیرند، 92 درصد شهر با خاک یکسان شد و هیچ منطقه مسکونی باقی نماند و کلی انسان بیگناه کشته شد. 

در مرام حاج قاسم شیعه و سنی ملاک نبود، ملاک انسانیت بود. یکی از مقام های عراقی تعریف می کند، هنگامی که خیل عظیم آوارگان عراقی روانه بغداد شد و دولت وقت عراق از بیم حضور نیروهای تروریستی در میان آنها نسبت به ورودشان سختگیری می کرد، حاج قاسم نهایت تلاش خود را کرد به مردم آسیب نرسد و حتی به مقام های عراقی فشار می آورد به تفتیش عقاید مردم نپردازند و بر مردم سخت نگیرند.

حاج قاسم خود نقشه ساز بود. نقشه های دشمنان ایران و اسلام را در عراق و سوریه و لبنان و یمن را یک تنه به هم ریخت. کیست که نداند در عراق اگر او نبود چه آینده تلخی در انتظار عراق و شیعه و کرد بود. کیست که نداند حمایت های بی دریغ او از حکومت قانونی سوریه نقشه های شوم جریان استکبار را در سرزمین شام نابود کرد که اگر نبود چه بسا اکنون سوریه ای نبود. او ضامن یکپارچگی و تمامیت ارضی کشورهای عراق و سوریه و لبنان بود. نقشه های شوم دشمنان را بر باد داد و ثبات و استقرار این کشورها را تامین کرد.

خط مقاومت، دنیای اسلام، جهان عرب مدیون حاج قاسم سلیمانی هستند که در راه مقاومت و اسلام از جان و دل مایه گذاشت. در آخر هم جان بر کف شهید شد. امریکایی ها هنگامی که دیدند توان مقابله و حذف او را از راه های توطئه آمیز و ترورهای کور ندارند، خود وارد میدان شدند و مستقیما او را حذف کردند. حاج قاسم قربانی استیصال سیاست های شوم ایالات متحده و ایادی او در منطقه شد. غافل از این که حاج قاسم یک فرد بود، ملت ایران همه حاج قاسم هستند و با خون و دل و با نقشه راه او راهش را ادامه می دهند. یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

کلید واژه ها: شهادت سردار سلیمانی ترور سردار سلیمانی سید محمد صادق خرازی قاسم سلیمانی سردار قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی


( ۴ )

نظر شما :

سهراب ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۳
قبول کنید "دنیای اسلام" با "دنیای شیعه" فرق میکند.
دیپلمات ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۶
چرا ما نباید بمب اتم داشته باشیم ؟
افخمی ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۷
با سلام .عرض بنده این است که بعنوان یک ایرانی پیشنهادی مبنی بر برپایی مجسمه ای عظیم برای سردار سفر کرده وطن در یکی ازمیادین اصلی شهر را دارم.بنظر بنده تخریب نماد نکبتی بهائیت درمیدان آزادی ونصب تندیس سردار به جایش مناسب ترین مکان است.ما که در ادبیات وفرهنگ خود به قهرمانان افسانه ای وموهومی خود به رستم ها وآرش ها می نازیم زیبنده نیست که قهرمانان واقعی وطن را با مرور زمان به دست فراموشی بسپاریم.
افخمی ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۰
بعد از چند روز مبهوت بودن وسپس آن بدرقه باشکوه (حافظ: آن سفرکرده که صدقافله دل همره اوست) آبی بود که برآتش دلها پاشانده شد. براستی اگر این بزرگوار در سه یا چهار سال دیگر بازنشته میشد وبه مرضی همانند سکته ویا هر بیماری دیگر که گریبانگیر سالمندان هست درمی گذشت با چنین بدرقه ای مواجه می شدیم ؟ خواست خداوند بود که او بزرگی ازبزرگان در قوم خویش بشود.باید قدر بزرگان خود رابدانیم.
ابراهیم قدیمی ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۷
شهیدسلیمانی دوست همه مردم ایران وهمه گروههای سیاسی ایران بجز معاندین بود.کرمانیها در ایران ارامش رفتاری خاص خود را دارند. شهید سلیمانی نگین باارزش این مردمان خوب بود.از خاک کرمان هزاران سلیمانی دیگر برخواهد خاست.
Aa ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۰۵:۵۲
خوب میشد اگر یکی به من میگفت وقتی ایران با اسرائیل رابطه ندارد و دشمن هستند و اسرائیل چپ و راست نیروهای مقاومت و سپاه قدس را بمباران میکند در سوریه و گاهی عراق چرا باید ظریف با مأمور بلند پایه موساد ملاقات کند چند هفته دو سه هفته قبل از شهید کردن سردار سلیمانی؟این هم مدرک فیلم و عکس در یوتوبی از برنامه رودست دیدار پنهان ظریف با افسر بلند مرتبه اسرائیل سه هفته قبل از ترور قاسم سلیمانی_رودست https://www.youtube.com/watch?v=b0tDaZxpimU&t=470s
عزت بیکس ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۴۳
آقای سید محمد صادق خرازی شما دوست و رفیق و در دوران دفاع مقدس همرزم سردار دلها شهید سپهبد سلیمانی بودید.آیا واقعیت دارد آن مستند برنامه رودست در یوتوبی که آقای ظریف سه هفته قبل از ترور سردار قلبها مخفیانه با افسر بلند پایه اسرائیل ملاقات داشته؟از دیروز که این مستند را دیدم بشدت آشفته شدم و توهم یا فکر اینکه به سردار شهید سپهبد سلیمانی خیانت کردن دارد دیوانه ام میکند امیدوارم به بزرگواری خودتان من را عفو کنید که به شک افتادم ولی عاجزانه خواهش میکنم و انتظار دارم خبرگزاری های داخل ایران این مسئله را روشن کنند که دروغ است یا واقعیت دارد خیانت به سردار؟با تشکر ارادتمند شما بزرگواران! عزت بیکس