درخواست سفیر آمریکا از اروپا برای «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان

۲۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۷ کد : ۱۹۸۷۶۲۶ سرخط اخبار

سفیر آمریکا در آلمان در پاسخ به اظهارنظر همتای صهیونیست خود درباره حمله بامداد امروز به چند پایگاه در سوریه، از کشورهای اروپایی خواسته که حزب‌الله لبنان را به عنوان یک سازمان «تروریستی» به رسمیت بشناسد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان در پیامی توئیتری خواستار «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان توسط کشورهای اروپایی شده است.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در شبکه مجازی خود به توئیت سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان درباره حمله بامداد امروز این رژیم به برخی اهداف در سوریه واکنش نشان داد.

ساعاتی بعد از حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به چند پایگاه در جنوب سوریه، «جرمی ایساچاروف» سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان در توئیتر خود مدعی شد: «اسرائیل بعد از شلیک شب گذشته راکت‌ها به اسرائیل به دستور ایران، اهداف نظامی نیروی قدس سپاه و پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد».

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت حمله بامداد امروز به چند پایگاه در سوریه مدعی شده بود: «ما حملات گسترده‌ای به نیروهای ایرانی و نیروهای مسلح سوری در سوریه، در پاسخ به شلیک راکت توسط نیروهای ایرانی در شب گذشته به سمت اسرائیل انجام دادیم» .

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در واکنش به توئیت همتای صهیونیست خود، یک پیام توئیتری نوشت: «اکنون زمان آن فرا رسیده که حزب‌الله به عنوان نیروی نیابتی ایران در سراسر اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شود».

این در حالی است که اتحادیه اروپا، حزب‌الله لبنان را به صورت دو بخش سیاسی و نظامی به رسمیت شناخته و بخش نظامی آن را در فهرست تحریم قرار داده است.

این اولین باری نیست که مقام‌های آمریکایی علیه حزب‌الله لبنان موضعگیری کرده و خواستار تروریستی خواندن آن توسط اروپایی‌ها شده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا تیرماه ۱۳۹۸ از همپیمانان این کشور خواسته بود که حزب‌الله لبنان را به طور کامل در لیست سازمان‌های تروریستی خود قرار دهند.

این درخواست آمریکا چند ماه بعد از اقدام ششم اسفندماه ۱۳۹۷ دولت انگلیس علیه حزب‌الله لبنان صورت گرفت. طبق ابلاغیه آن زمان وزیر کشور انگلیس، حزب‌الله لبنان اعم از شاخه سیاسی و نظامی آن در فهرست گروه‌های تروریستی انگلیس قرار گرفت و فعالیت این گروه در انگلیس ممنوع شد .

انتهای پیام/


( ۴ )

نظر شما :