اذعان آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا به افزایش چشمگیر توان نظامی ایران

۲۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۹۸۷۶۱۷ سرخط اخبار

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گزارشی درباره قابلیت‌های نظامی ایران، اهداف و ساختار آن ارائه و اذعان کرده که توان نظامی ایران افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، این آژانس روز سه‌شنبه، گزارشی درباره «قدرت نظامی ایران» منتشر کرده است که به بررسی توان نظامی ایران می‌پردازد.

این گزارش، جزئیاتی درباره اهداف دفاعی و نظامی، استراتژی، برنامه‌ها و تمایلات ایران[در زمینه نظامی] ارائه داده و همچنین به بررسی تشکیلات، ساختار و توان نیروهای نظامی پشتیبان این اهداف و توانمندسازی زیرساخت‌ها و زیربنای صنعتی آن می‌پردازد.

ژنرال رابرت.پی.اشلی، مسئول آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در این گزارش آورده است: همچنان‌ که تهران، قابلیت‌های خود و نقشش را هم به عنوان «یک تهدید غیرمعمول و معمول» در خاورمیانه، گسترش می‌دهد، اهمیت این که ما توان نظامی ایران و تهدید ناشی از آن علیه منافع، متحدان و امنیتمان را بدانیم، بیش از پیش اهمیت دارد.

در طول این چهل سال، ایران به طور غیرمنعطفی با آمریکا و حضور آن در خاورمیانه مقابله کرده است. ایران، قدرت نظامی خود را برای دو هدف مهم ایجاد کرده است که آن، تامین بقای خود و محفوظ داشتن یک موقعیت برتر در خاورمیانه است.

این گزارش همچنین می‌گوید: «ایران، بیش از پیش، خود را به دستیابی به اهدافش نزدیک می‌داند. تهران از آن‌چه در دست داشته در موقعیت‌هایی همچون سقوط صدام، آشوب سوریه، ظهور و عقب‌نشینی داعش و درگیری در یمن، به نفع خود استفاده کرده است».

مسئول آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا به قدرت نظامی ایران گفت: اگرچه ایران، هنوز از نظر فنی در جایگاه پایین‌تری از بسیاری از رقیبانش قرار دارد، اما قوای نظامی ایران به طور قابل ملاحظه‌ای در چند دهه گذشته، پیش‌رفت کرده است.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :