از سوی دبیرکل عصائب اهل الحق؛ افشای توطئه امارات و چند مقام عراقی برای بی‌ثبات کردن عراق

۱۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۹۸۷۲۸۰ سرخط اخبار

بغداد – ایرنا – دبیرکل عصائب اهل الحق در اظهاراتی کم سابقه پرده از توطئه‌ای مخوف که برخی از مقامات عالی و فرماندهان ارشد نظامی و امنیتی این کشور با همکاری رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی و از مجرای تظاهرات مردمی برای عراق تدارک دیده بوند، فاش کرد.

«شیخ قیس الخزعلی» که یک ماه قبل از آغاز تظاهرات اول اکتبر، با پیش بینی دقیق این تظاهرات و اهداف آن، همه را شگفت زده کرده بود، یکشنبه شب گذشته برخی رسانه های داخلی عراق با او دیدار کردند تا از جزییات اطلاعات او در خصوص توطئه ای که برای عراق چیده شده، اطلاع حاصل کنند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی و شیخ نشین امارات متحده عربی مهمترین صحنه گردانان این توطئه بزرگ علیه عراق هستند و جزییات دقیق آن را در اختیار مقامات مسوول در دولت عراق قرار داده است.

الخزعلی خاطرنشان کرد که آمریکا در این توطئه نقش دارد اما نقش آن کمتر از رژیم صهیونیستی است.

وی فاش ساخت که در حال حاضر رژیم صهیونیستی دارای سه پایگاه مهم یکی در اربیل، دومی در سلیمانیه و سومی در فرودگاه بین المللی بغداد به همراه پایگاه های آمریکایی است.

به گفته وی، یکی از سران سه گانه عراق (رییس جمهور، نخست وزیر و رییس پارلمان) در اجرا این توطئه همکاری می کند. 

الخزعلی توضیح بیشتری در این خصوص نداد. 

وی تاکید کرد که برخی از فرماندهان ارشد نظامی و امنیتی که دارای مواضع کلیدی در برخی از تشکیلات نظامی و امنیتی عراق هستند نیز در این شبکه بزرگ برای ایجاد هرج و مرج و جنگ داخلی در کشور حضور دارند و همه این فرماندهان خانواده هایشان در آمریکا به سرمی برند و مرتب به سفارت آمریکا در بغداد در رفت و آمد هستند.

دبیرکل عصائب اهل الحق سومین گروه داخلی همکاری کننده در پیشبرد این توطئه را برخی سرکردگان مهم طرد شده از برخی جریان های سیاسی معروف عراقی دانست و گفت که این گروه سوم نقش پیاده نظام، محرک و به خشونت کشاندن تظاهرات ها را بازی می کنند.

الخزعلی اضافه کرد که افراد طرد شده از جریان های سیاسی معروف به دلیل منابع مالی هنگفتی که دارند برخی از عناصر را در جامعه عراق در این شبکه جذب کرده و همین ها هستند که دست به خشونت، تخریب و حمله به مقرهای الحشد الشعبی و گروه های مقاومت می زنند و فرماندهان الحشد الشعبی را به بدترین شیوه به قتل می رسانند.

وی هدف این توطئه را کشاندن الحشد الشعبی به رویارویی با تظاهرکنندگان دانست تا در نهایت این تشکیلات مردمی را به کشتار مردم عراق متهم کنند.

دبیرکل عصائب اهل الحق گفت که یکی از اهداف مهم آنها که امیدوار بودند منجر به درگیری بین الحشد و گروه های مقاومت با تظاهرکنندگان شود، هدف قراردادن مقرهای عصائب اهل الحق و کشتار وحشیانه «وسام العلیاوی» (مسوول دفتر عصائب در استان میسان) بوده است.

وی ادامه داد که برخی از فرماندهان ارشد نظامی و امنیتی عراق، تلاش کردند تا به بهانه عدم توانمندی نیروهای امنیتی عراق در مهار تظاهرات ها، الحشد الشعبی را به رویارویی بکشانند و این درخواست را به طور مستقیم از «ابومهدی المهندس» جانشین رییس تشکیلات الحشد الشعبی کردند اما هوشیاری او در عدم موافقت با ورود الحشد به قضیه تظاهرات، این توطئه را در دور اول تظاهرات ها در اول اکتبر خنثی کرد.

قیس الخزعلی تاکید کرد که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق کاملا به جزییات مطلع است و برای همین به شدت مخالف دخالت دادن نیروهای الحشد الشعبی در مهار تظاهرات ها است.

وی اضافه کرد که بعد از ناکام شدن این طرح در دور اول تظاهرات در اول اکتبر (نهم مهرماه)، عوامل پشت پرده این تظاهرات در دور دوم آن در ۲۵ اکتبر (۳ آبان ماه) کوشیدند که بیش از پیش نیروهای الحشد و مقاومت را تحت فشار قرار دهند و کشتار فجیعانه وسام العلیاوی در این چارچوب بوده است.

دبیرکل عصائب اهل الحق یاد آور شد که برخی از جریان های منحرف عقیدتی و بعثی ها نیز به صورت غیر مستقیم در این توطئه به کار گرفته شده اند.

وی اضافه کرد که جریان های منحرف عقیدتی مورد سوء استفاده این توطئه گران قرار گرفته زیرا این جریان های عقیدتی منحرف معتقدند که با وجود مراجع عظام در نجف اشرف، امام مهدی (عج) ظهور نمی کند و شرط ظهور امام عصر (عج) را در قتل همه مراجع عظام نجف اشرف می دانند.

وی نقش امارات متحده عربی در این توطئه بیشتر در تامین مالی این نقشه برای ایجاد هرج و مرج و جنگ داخلی دانست.

دبیرکل عصائب اهل الحق گفت که پیاده نظام های توطئه گران در عراق در صفوف تظاهرکنندگان یک عده قلیل هستند اما قادرند با تحریک و سمت و سو دادن به تظاهرات آن را براساس سیاست های خود پیش ببرند.

وی نسبت عناصر تیم توطئه گر در تظاهرات عراق را بین یک تا دو درصد دانست و اضافه کرد که حدود ۹۸ درصد تظاهرکنندگان، تظاهرکنندگان مسالمت آمیز هستند که مطالبات برحقی دارند که ممکن است بخشی از این مطالب دارای سقف بالا و غیر منطقی و بخشی نیز منطقی و در چارچوب قانون اساسی باشد.

وی از تظاهرکنندگان خواست که اجازه ندهند کسی مطالبات آنها را از مسیر درست منحرف کند.

دبیرکل عصائب اهل الحق درخصوص شعارهای تفرقه افکنانه ای که علیه مرجعیت، الحشد الشعبی و ایران در بخش هایی از این تظاهرات داده شد گفت که پاره ای از شعارها در این تظاهرات از طرف تیم توطئه گر، حساب شده و در راستای طرح آنها برای ایجاد هرج و مرج بوده است.

وی عناصر وابسته به حزب منحله بعث را به طور ویژه در پس این شعارهای ضد ایرانی دانست و گفت که جمهوری اسلامی ایران در جریان حمله داعش که همه از کمک به عراق خودداری کردند تنها کشوری بود که به ما کمک کرد و ناسپاسی است که این موضع خوب ایران فرمواش شود.

الخزعلی تاکید کرد که اگر تظاهرکنندگان مخالف دخالت خارجی در عراق هستند باید به صراحت اعلام کنند که با هر کشوری که در امور داخلی شان دخالت می کند، مخالفند نه اینکه یک کشور که مواضع مثبت داشته متحمل ناسزا شود و کشورهای دیگر که دخالت های آنها به مراتب در امور داخلی بیشتر بوده، از آنها ذکری به میان نیاید./

 
 


( ۳ )

نظر شما :