یک منبع آگاه خبر داد: ارسال بی سابقه نامه مکتوب رئیس جمهور ایران به پادشاهان عربستان و بحرین

۱۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۹۸۷۲۴۳ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه ایران خبر داد که این کشور ازطریق کویت پیام های مکتوب با امضای «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران، به ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان، و «حمد بن عیسی آل خلیفه»، شاه بحرین، ارسال کرده است.

این مقام آگاه به روزنامه «الجریده»، چاپ کویت، خبر داده که این پیام درباره طرح ایران برای تأمین امنیت تنگه هرمز و صلح با همه همسایگان در منطقه است و افزوده که این نامه ها به معاون وزیر خارجه کویت داده شده تا آنها را به پادشاهان عربستان و کویت برساند و این اولین بار است که چنین پیامی در این سطح ازجانب ایران به عربستان و بحرین ارسال می شود.

این مقام افزوده که ایران نمی خواسته این پیغام ها را ازطریق دفاتر حافظ منافع عربستان و بحرین ارسال کند و تأکید کرده که کانال های دیپلماتیک ایران این موضوع را پیگیری کرده و پاسخ های مثبتی از کشورها منطقه به خصوص در موضوع امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز دریافت کرده است.

به گفته این مقام وزارت خارجه ایران 4 طرح امریکایی، روسی، اروپایی، و عربی برای تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز مطرح است که هیچ کدام آنها امکان اجرای عملی ندارد چون در آنها منافع برخی کشورهای منطقه نادیده گرفته شده است.

این گزارش افزوده که پیشنهاد ایران برگزاری کنفرانسی در سطح سران احتمالا در کویت برای تفاهم و همکاری میان کشورهای منطقه است و در آن این موضوع مطرح شده که کشورهای منطقه برای تهدید هیچ کشور دیگری در منطقه با کشورهای دیگر همکاری امنیتی و نظامی نکنند.

کلید واژه ها: طرح صلح هرمز


( ۹ )

نظر شما :

فدوی ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۰۵:۵۶
این نامه ( اگر وجود داشته باشد ) اصلش و نه کپی آن ، الآن در واشنگتن است . در جنوب خلیج فارس کسی کاره ای نیست و اختیاری از خود ندارد . این ذات استعمارگران است که خود را پشت فرقه های کوچکتر مخفی می کنند .