لاوروف: پوتین "ارباب مارهای خاورمیانه" نیست

۱۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۸۷۲۳۶ سرخط اخبار

وزیر خارجه روسیه در سخنانی نسبت به انتشار کاریکاتوری از رئیس جمهوری کشورش در رسانه‌های آمریکایی و ادعای تسلط او بر خاورمیانه واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه "روسیا ۲۴" در واکنش به کاریکاتور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کشورش که اخیرا در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده است، اظهار کرد: پوتین ارباب و تربیت کننده مارهای خاورمیانه نیست.

مجله اکونومیست آمریکا اخیرا کاریکاتوری را منتشر کرد که پوتین در آن کیسه بزرگی از مار در دست گرفته و روی آن نوشته شده است که "روسیه بالاخره کنترل بخشی از خاورمیانه را به دست گرفت".

لاوروف در این باره عنوان کرد: ولادیمیر پوتین رام کننده مارهای خاورمیانه نیست و وی نیز اینگونه فکر نمی‌کند. ما به نقش آفرینان در منطقه خاورمیانه به این چشم نگاه نمی‌کنیم و چنین موضع گیری در قابل شرکای خود در منطقه نداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: هر یک از آنها حقایق و منافع خود را دارند. آداب و رسومی شرقی خاصی در خاورمیانه وجود دارد از جمله تقویت منافع با روش‌هایی که کاملاً شفاف نیستند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد: این به نفع مسکو است که یک خاورمیانه باثبات وجود داشته باشد و بتوان آینده آن را پیش بینی کرد.

کلید واژه ها: سرگئی لاوروف


( ۲ )

نظر شما :

دریا ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۴
کاریکاتور بجایی هست و بیانگر شخصیت واقعی پوتین