رحیمی: آمریکا و اروپا بعد از حادثه آرامکو به دنبال تشدید تنش در خلیج فارس هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۰ کد : ۱۹۸۶۶۱۸ سرخط اخبار

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اتهام زنی غرب به ایران در حادثه حمله پالایشگاه آرامکو گفت: اروپا و آمریکا با استفاده از مواضع دیپلماتیک خود نشان دادند که به دنبال تشدید تنش در منطقه خلیج فارس هستند.

علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در باره اقدام اخیر سه کشور اروپایی و صدور بیانیه علیه جمهوری اسلامی و اتهام‌زنی به ایران در حمله به آرامکو گفت: رویکردی که اتحادیه اروپا و آمریکا نسبت به حادثه آرامکو اتخاذ کرده‌اند، ثابت کرده است که آنها به دنبال تشدید تنش و مدیریت تنش در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه هستند.

وی افزود: به نظر می‌رسد اروپا و آمریکا با اقدامات سیاسی و دیپلماتیک و همراهی مواضع با یکدیگر در موضوع آرامکو موجب تشدید تنش در فضای سیاسی و میدانی منطقه می‌شود که با ادعای آنها در تناقض است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور کشورمان موضع خوبی را در قبال این سوال افکار عمومی که اروپایی‌ها جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند، ایران در حمله به آرامکو دست داشته است، گرفته است و آقای روحانی به صراحت به آنها گفت اگر اروپا و آمریکا سندی در این باره دارد برای تهران هم بفرستد.

رحیمی خاطرنشان کرد: اگر در فضای برجام نگاه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها آن است که ایران تعهدات خود را در چارچوب این معاهده اجرایی کند، باید بدانند که نگاه ایران در چارچوب مسائل امنیتی، حفظ آرامش در منطقه است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: دیپلماسی آمریکایی‌ها ثابت کرده است که آشفتگی قابل توجهی دارند، ضمن اینکه هرچه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده نزدیک می‌شویم،‌ این آشفتگی‌ها به اوج می‌رسد.

کلید واژه ها: حمله به آرامکو


( ۱ )

نظر شما :