عراق از شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در سامرا دعوت کرد

۰۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۴ کد : ۱۹۸۱۸۳۵ سرخط اخبار

مقامات استان صلاح الدین عراق از شرکت های ایرانی برای فعالیت و سرمایه گذاری در این استان و بویژه شهر مقدس سامرا دعوت کردند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'عمار الجبر' استاندار استان صلاح الدین عراق روز سه شنبه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران عراقی اربعین در این استان با حضور 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: امکانات و زیرساخت های شهر سامرا و اطراف حرم امامین عسکریین بدلیل بی توجهی ها و نیز شرایط امنیتی سالیان گذشته، به هیچوجه شایسته زائران اهل بیت (ع) نیست و تاکنون کمترین توجه در میان عتبات عالیات به این شهر صورت گرفته است. 
الجبر گفت: موضوعات فراوانی وجود دارد که در استان صلاح الدین بویژه سامرا باید مورد توجه دولت مرکزی قرار گیرد اما این امر کافی نیست و ما از شرکت های ایرانی دعوت می کنیم در بخش زیرساخت و سایر فعالیت های اقتصادی در این استان و شهر سامرا حضور یابند. 
استاندار صلاح الدین افزود: وضعیت زیرساخت ها و خدمات در سامرا باید به گونه ای ارتقا یابد که زائران با فراغ بال چند روز اقامت داشته باشند و دولت محلی برای تحقق این امر جدی است. 
وی گفت: استان صلاح الدین از خطر تروریسم رهایی یافته است و عناصر باقیمانده تروریست ها نیز با همکاری نیروهای امنیتی و مردم از بین خواهد رفت و اقدامات جدی برای توسعه این منطقه آغاز شده و با قدرت ادامه خواهد یافت. 
در این نشست تعدادی دیگر از مسئولان استان و سران عشائر نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از کشورشان در مبارزه با داعش خواستار مشارکت بیش از پیش ایران در مرحله بازسازی عراق شدند. 
'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این نشست با اهدای لوح تقدیر و صنایع دستی ایرانی از فعالان حوزه مراسم اربعین قدردانی کرد. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بعنوان رئیس ستاد اربعین کشور در بخش عراق، همه ساله با حضور در شهرها و محورهای استقبال و خدمت رسانی از زائران میلیونی اربعین از فعالان این حوزه قدردانی می کند. 

کلید واژه ها: ایران و عراق سامرا


نظر شما :