شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی خرید نفت از ایران را دوباره آغاز می‌کنند

۲۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۳۶ کد : ۱۹۸۱۰۵۴ سرخط اخبار

منابع آگاه صنعتی اعلام کردند: شرکت کره‌ای و ژاپنی از اواخر این ماه خرید نفت از ایران را آغاز می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز،‌ رئیس شرکت کره‌ای SK اینوویشن شرکت نفتی کره جنوبی در نظر دارد تا اواخر ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه نفت از ایران خریداری کند. در ماه نوامبر کره جنوبی معافیت 6 ماهه از تحریم‌های نفتی آمریکا دریافت کرد که به موجب آن می‌توانست نفت از ایران خریداری کند اما این کشور از ماه سپتامبر تاکنون نفت از ایران خریداری نکرده است. 

رئیس شرکت SK کره و رئیس شرکت کیمجنون در حاشیه اجلاس الکترونیک مصرف‌کننده در لاس‌وگاس اعلام کردند از آنجایی که کره جنوبی معافیت تحریمی دریافت کرد در حال گفت‌وگو با ایران برای واردات نفت بوده است؛ ظاهرا نفت ایران قرار است تا اواخر ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه خریداری شود. 

منابع صنعتی اعلام کردند کره جنوبی و ژاپن واردات نفت ایران را از اوایل سال جدید میلادی آغاز می‌کنند. کره جنوبی می‌تواند روزانه 200 هزار بشکه در روز نفت از  ایران خریداری کند که اکثرا شامل میعانات گازی و نفت فوق‌العاده سبک خواهد بود. 

کره جنوبی سومین خریدار بزرگ نفت ایران و مهمترین واردکننده میعانات گازی ایران قبل از  اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر بود. 

«کیم» همچنین اعلام کرد که شرکت کره‌ای SK عرضه‌کننده وسایل الکتریکی، باطری به شرکت‌های دایلمر و فولکس واگن است. 

کلید واژه ها: خرید نفت ایران کره جنوبی ژاپن


نظر شما :