اخباری از پیدا شدن جسد خاشقجی در استانبول

۱۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۷ کد : ۱۹۷۹۳۸۲ سرخط اخبار

حساب کاربری "زندانیان عقیده" که به اخبار و مسائل بازداشت‌شدگان عقیده و آزادی بیان در عربستان اهتمام دارد، اعلام کرد، اخباری از کشف جسد جمال خاشقجی در یکی از محله‌های استانبول ترکیه منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، پیشتر منابع امنیتی ترکیه اعلام کرده بودند، جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی که چهار روز پیش بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده بود، کشته شده است.

یک منبع ترکیه‌ای نیز افزود، خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده و جسدش به خارج از کنسولگری منتقل شده است.

سایت میدل ایست آی نوشت، این روزنامه‌نگار سعودی قبل از کشته شدنش شکنجه و جسدش تکه تکه شده بود.

توران کشلاکجی، رئیس جمعیت "خانه اصحاب رسانه عرب" در ترکیه به روزنامه نیویورک تایمز گفت: مسؤولان ترکیه تایید کردند خاشقجی کشته و جسدش تکه تکه شده است.

محمد مختار شنقیطی یک شخصیت آکادمیک سعودی به الجزیره گفت: مقامات ترکیه ادله مستدلی دارند که ثابت می‌کنند عربستان و کشورهای دیگر در ترور خاشقجی دست داشته‌اند و ظرف روزهای آینده جزئیات این حادثه منتشر می‌شود.

روزنامه واشنگتن پست در باره انتشار اخباری درباره مرگ خاشقجی نوشت، در صورت اثبات این اخبار آن به منزله اقدامی وحشیانه است.

این روزنامه خاشقجی را فردی متعهد و شجاع توصیف کرد و نوشت، او از روی ایمانش به آزادی و دموکراسی می‌نوشت.

این روزنامه افزود: ما به دلیل انتشار مقاله‌های خاشقجی به خود می‌بالیم.  

عفو بین‌الملل نیز در این باره اعلام کرد، ترور خاشقجی اشاره وحشتناکی است به اینکه جان منتقدان حتی در خارج از عربستان نیز در خطر است.

سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز گزارش داد، کشته شدن خاشقجی امری وحشتناک و اتفاقی غیرقابل قبول در آزادی مطبوعات محسوب می‌شود.

کلید واژه ها: جمال خاشقجی


نظر شما :