مراسم روز یادبود اسرائیل زیر سایه ترس از انتقام ایران برگزار شد

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۳۸ کد : ۱۹۷۶۱۲۶ سرخط اخبار

روزنامه هاآرتص با اشاره به هشدار مقامات ایرانی درباره پاسخ به حمله چند روز پیش به پایگاهی در سوریه، نوشت: مراسم روز یادبود اسرائیل زیر سایه ترس از انتقام ایران برگزار شد.

به گزارش فارس، روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به بررسی فضای این روزهای رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشت که مراسم روز یادبود نظامیان کشته شده در جنگ اشغال سرزمین فلسطین، امسال زیر سایه ترس و نگرانی شدید برگزار شد.

در ابتدای این مطلب با اشاره به حمله چندی پیش رژیم صهیونیستی به پایگاهی در سوریه، آمده است که مقامات ایرانی نیز هشدار دادند تل آویو بهای این حمله را خواهد پرداخت.

هاآرتص با ادعای اینکه هر لحظه امکان دارد ایران انتقام این حمله را از رژیم صهیونیستی بگیرد، نوشت مراسم های روز یادبود امسال در فضا و جوّی از نگرانی های شدید امنیتی و هراس آلود برگزار می شود.


پایگاه هوایی تی4 سوریه

 

در تاریخ شنبه 21 بهمن 96 بود که بالگردهای رژیم صهیونیستی یک پهپاد را بر فراز فلسطین اشغالی هدف قرار دادند. در پی این حادثه، جنگنده های صهیونیست با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار دادند.

در جریان آن عملیات یک جنگنده اف-16 رژیم صهیونیستی، هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد.

تل آویو تاکنون هیچ مدرکی دال بر ایرانی بودن آن پهپاد یا ورود آن به آسمان جولان ارائه نکرده است.

جولان منطقه ای است که تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد و بر اساس قانون بین المللی، بخشی از سوریه به شمار می آید.

بامداد روز دوشنبه 20 فروردین بود که پایگاه هوایی تی4 در سوریه هدف حمله هوایی و اصابت چند موشک قرار گرفت. 

وزارت دفاع دفاع روسیه افشا کرد دو جنگنده اف15 رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، 8 فروند موشک به سمت پایگاه هوایی تی4 در حمص شلیک کردند. 5 فروند از این موشک ها توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار داده شد اما 3 فروند دیگر به این پایگاه اصابت کرد.

گفته می شود در این حمله، حداقل 14 نفر جان خود را از دست داده اند.

«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز روز سه شنبه تأکید کرده بود جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه بدون پاسخ نخواهد ماند.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


( ۱ )

نظر شما :