سفر چند مقام حزب کارگر انگلیس به شمال سوریه

۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۲:۴۶ کد : ۱۹۷۵۸۲۹ سرخط اخبار

چند نفر از مسئولان حزب کارگر انگلیس پس از سفر به شهر قامشلی با مسئولان کُرد دیدار و ادعا کردند که از کُردها حمایت خواهند کرد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، چند نفر از مسئولان حزب کارگر انگلیس به شمال سوریه سفر کردند.

«موریس گلاسمن» که عضو حزب کارگری مجلس اعیان انگلیس است، در جریان دیدار با مسئولان کُرد مدعی شد: «ما برای برقراری روابط بلند مدت با شما در اینجا هستیم و میتوانیم از شما در برابر همه کسانی دفاع کنیم که در تلاشند آزادی شما را از بین ببرند».

گلاسمن که این اظهارات را در شهر «قامشلی» واقع در استان الحسکه سوریه مطرح کرد، همچنین خطاب به کُردها گفت: «ما همچنین از صمیم قلب [با شما] ابراز همبستگی میکنیم».

خبرگزاری رویترز به نقل از این مسئول انگلیسی گزارش داد که این هیئت قصد دارد از بخشهایی از شمال سوریه بازدید و با نیروهای یگانهای مدافع خلق کُرد نیز دیدار کنند.

«عبدالکریم عمر» که یکی از اعضای نهاد موسوم به «خودمختاری» در شمال سوریه است اعلام کرد که این هیئت انگلیسی، نخستین هیئت بلند پایه در نوع خود است که از این منطقه دیدن کرده است.

عمر با اشاره به نشستهای غیر علنی که قبلا با انگلیسیها داشته اند، گفت که این، نخستین سفر رسمی مسئولان انگلیس به این مناطق بود.

وی همچنین مدعی شد که این اعضای پارلمان انگلیس وضعیت شهر «عفرین» (در استان حلب) و مشکل هزاران نفر از ساکنان این منطقه که آواره شدند را بررسی خواهند کرد.

ترکیه به همراه تروریستهای ارتش آزاد سوریه چندی پیش در قالب عملیات «شاخه زیتون» بر شهر عفرین مسلط شدند.


نظر شما :