چهار درصد خاک سوریه هنوز در اشغال عناصر داعش است

۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۲:۴۶ کد : ۱۹۷۵۸۲۸ سرخط اخبار

معاون وزیر دفاع سوریه با اشاره به ترس آمریکا، انگلیس و فرانسه از موفقیت آمیز بودن نشستهای سوری-سوری تأکید کرد که نابودی تروریسم در سوریه، ضربه سنگینی به طرحهای غرب زد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمود الشوا» معاون وزیر دفاع سوریه تأکید کرد که حضور هر نیروی نظامی بیگانه در خاک سوریه بدون موافقت دولت این کشور، تجاوز و اشغالگری محسوب می شود و بر این اساس با آن رفتار خواهد شد.

الشوا در جریان سخنرانی در هفتمین نشست امنیت بین الملل در مسکو تصریح کرد که نابودی تروریسم در سوریه، ضربه سنگینی به طرحهای غرب زد و پیروزی ارتش سوریه و همپیمانانش راه را برای رسیدن به راهکار مسالمت آمیزی فراهم کرد که مردم سوریه آن را رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با عملیات ارتش سوریه، روند گفت وگوهای سوری-سوری و آشتی ملی در این کشور ادامه دارد، از تغییر موضع بسیاری از کشورها در قبال بحران سوریه خبر داد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از الشوا گزارش داد که دولت سوریه نشستهای صلح «آستانه» با نظارت روسیه و جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته است و این نشستها آثار مثبت نسبی دارد و در صورتی که طرف تُرک نیز به آنچه در این نشست ها مقرر می شود، پایبند باشد، نتایج بهتری نیز خواهد داشت.

معاون وزیر دفاع سوریه با اشاره به اینکه مثلث تروریسم آمریکا-انگلیس-فرانسه و ابزارهای آنان در منطقه از دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه واهمه دارند تأکید کرد که این کشورها تلاش خواهند کرد که نشست گفت وگوی سوری-سوری ناکام بماند.

وی با اشاره به پیروزیهای ارتش سوریه در برابر تروریستها در ریف حلب، دیرالزور و شرق حمص در سال 2017 تصریح کرد که هم اکنون گروه تروریستی داعش فقط چند منطقه دور افتاده و محاصره شده را در اشغال خود دارد که حدود 4% از مساحت کل اراضی سوریه است.

الشوا با بیان اینکه آمریکا در تشکیل گروه موسوم به «معارضان مسلح» از باقی مانده عناصر داعش استفاده میکند، اظهار داشت که واشنگتن مستقیما ناظر آموزش این افراد است.


نظر شما :