ترکیه: در حال کار با ایران و روسیه درباره سوریه هستیم

۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۴۸ کد : ۱۹۷۱۰۳۶ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سؤالی درباره سفرهای مقامات نظامی و دیپلماتیک ایران و روسیه به آنکارا گفت: «ما در حال کار جمعی برای اطمینان از صلح پایدار در سوریه هستیم».

به گزارش فارس، در حالی که برخی رسانه های ترکیه از عملیات مشترک این کشور، ایران و روسیه برای مقابله با القاعده و تروریست ها در «ادلب» سوریه خبر داده اند، نخست وزیر ترکیه به سوالی درباره سفرهای اخیر مقامات سیاسی و نظامی ایران و روسیه به آنکارا پاسخ داد.

نخست وزیر ترکیه امروز یکشنبه به فرودگاه آنکارا رفت تا اولین سفر خود در این مقتم را به سنگاپور انجام دهد.

به گزارش دیلی صاباح، «بینالی ایلدیریم» در فرودگاه با برخی سوالات خبرنگاران  درباره مسائل منطقه به ویژه سوریه مواجه شد.

خبرنگاری از ایلدیریم درباره سفرهای اخیر مقامات نظامی و دیپلماتیک ایران و روسیه به ترکیه و موضوع «عملیات مشترک سه کشور در ادلب سوریه سوال کرد.

نخست وزیر ترکیه بدون جواب دادن صریح به این سوال گفت که «ما داریم با هم کار می کنیم تا از یک صلح پایدار در سوریه اطمینان حاصل کنیم. هدف ما این است که آتش بس موقت را دائمی کنیم».

وی تصریح کرد: »برای آینده سوریه و بازگشت مردم این کشور به وطن شان، چیزی عادی تر از این وجود ندارد که ترکیه به راه حل هایی کمک کند که آنها باید از نزدیک آنها را دنبال کنند».

آقای ایلدیریم توضیح بیشتری درباره اینکه منظور او از« راه حل هایی که باید از نزدیک دنبال کنند»، چیست ارائه نداد.

نخست وزیر ترکیه این را هم گفت که کشورش به هرگونه تهدیدات مرزی که مخل امنیت مردم ترکیه باشد، «بدون هر گونه شک و تردیدی» پاسخ خواهد داد.

او ضمن ابراز تاسف از حضور سازمان های تروریستی در مناطق مرزی ترکیه، حضورشان را زمینه ساز ایجاد «بی ثباتی جدی» خواند.

ایلدیریمتاکید کرد که همین امروز صبح در مرز ترکیه، نیروهای امنیتی 5 مظنون داعشی را که تلاش می کردند وارد ترکیه شوند، بازداشت کردند.

نخست وزیر ترکیه درباره بهایی که مردم بیگناه ترکیه بابت این وضع و ناامنی ها پرداخت کرده اند، هم سخن گفت.


نظر شما :