ارسال تجهیزات نظامی جدید آمریکایی برای کردهای سوریه

۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۹۷۰۷۹۶ سرخط اخبار

آمریکا مجددا کامیون های حامل تجهیزات نظامی جدید برای نیروهای دموکراتیک سوریه در حسکه فرستاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آمریکا شب گذشته کامیون های حامل تجهیزات نظامی جدید برای نیروهای شرکت کننده در عملیات "خشم فرات" در سوریه را با هدف افزایش قدرت آنها جهت مقابله با داعش راهی حسکه کرد.

خبرگزاری مذکور اعلام کرد که ۱۱۲ کامیون حامل تجهیزات نظامی از طریق مرزهای عراق وارد "حسکه" شدند و به سمت مناطق استقرار "یگان های مدافع خلق کرد" در شمال رقه می روند.

این خبرگزاری جزئیات بیشتری از نوع سلاح هایی که این کامیون ها حمل می کنند، منتشر نکرد.

واشنگتن پیشتر ۹۰۹ کامیون حامل تجهیزات نظامی به مناطق تحت تسلط حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ ی د) طی دوره پنجم ژوئن تا ۳۱ ژوئیه میلادی فرستاده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه میلادی با کمک تسلیحاتی به نیروهای دموکراتیک سوریه که در حال جنگ علیه داعش هستند، موافقت کرد.

ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه که شامل گروه های کردی و عربی است علاوه بر حمایت نیروهای آمریکایی از پوشش هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری واشنگتن نیز برخوردار است.

ترکیه با مسلح کردن کردهای سوریه که آنها را تهدیدی برای امنیتش می داند، مخالف است. ترکیه یگان های مدافع خلق کرد سوریه را ادامه "حزب کارگران کردستان ترکیه" می داند که آن را یک گروه تروریستی تلقی می کند.


( ۱ )

نظر شما :