قلیچدار اوغلو: شورای عالی انتخابات مشروعیت رفراندوم را زیر سوال برد

۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۹۶۸۴۰۸ سرخط اخبار
رهبر بزرگ ترین حزب اپوزوسیون ترکیه پس از اعلام نتایج غیررسمی رفراندوم اخیر در این کشور گفت: شورای عالی انتخابات با تصمیم اخیر خود رفراندوم را به یک رأی گیری بحث برانگیز تبدیل کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، قلیچدار اوغلو، یکی از رهبران «کمپین نه» در رفراندوم اخیر پس از برگزاری نشست فوق العاده حزب مردم جمهوری خواه در اعتراض به روند رأی گیری گفت: این رفراندوم در شرایط نابرابری برگزار شد اما ما تمام تلاش خود را کردیم. قانون اساسی نباید برای یک نفر و یا یک حزب باشد بلکه باید به گونه ای باشد که خطاب به ۸۰ میلیون نفر باشد.
 
وی ادامه داد: این رفراندوم نشان داد که نزدیک به ۵۰ درصد از مردم ترکیه با آن مخالف اند. قانون اساسی جدید خطاب به حدود نیمی از جامعه نیست.
 
قلیچدار اوغلو اضافه کرد: احترام به رأی مردم همواره پابرجاست اما نباید یک نهاد فراتر از قوانین و تصمیمات پارلمان رفتار کند. شورای عالی انتخابات با اعلام این که صندوق های رأی که پلمب نشده اند، قابل تایید هستند، قوانین را زیر پای گذاشت.
 
او افزود: زمانی که یک مسابقه برگزار می شود نباید وسط بازی قوانین حاکم تغییر یابد اما شورای عالی انتخابات بعد از باز شدن آراء قوانین را تغییر داد و بر رأی مردم سایه افکند. ما این مسأله را تا آخرین مرحله پیگیری خواهیم کرد. شورای عالی انتخابات مشروعیت رفراندوم را زیر سوال برد.
 
حزب مردم جمهوری خواه درست پس از اعلام نتایج اولیه رأی گیری با اعتراض به تصمیم شورای عالی انتخابات اعلام کرد که این حزب به ۳۷ درصد از صندوق های رای معترض است.

کلید واژه ها: شورای عالی انتخابات


نظر شما :