داعش تهدیدی بزرگتر از کره شمالی است

۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۲:۴۰ کد : ۱۹۶۸۳۹۳ سرخط اخبار

فرمانده سابق نیروهای مسلح انگلیس در اظهاراتی هشدار داد، گروه تروریستی داعش یک نگرانی بزرگتر به نسبت کره شمالی برای کشورش محسوب می شود؛ زیرا این گروه تهدیدی روزانه را متوجه انگلیس می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، ژنرال دیوید ریچاردز، فرمانده سابق نیروهای مسلح انگلیس که ۶۵ سال دارد فاش کرد: انگلیس هر روز توسط گروه تروریستی داعش تهدید می شود.

او تاکید کرد که انگلیس با این حال هنوز به سطح دریافت تهدیدهای مستقیم از جانب کره شمالی نرسیده و اولویت این کشور باید تلاش به منظور متوقف کردن داعش باشد.

این اظهاراتی در حالی مطرح شدند که کره شمالی شنبه شب تلاش کرد تا یک موشک بالستیک را که در یک رژه نظامی در روز جمعه به نمایش گذاشته بود شلیک کند اما این شلیک منجر به شکست شد.

ژنرال ریچاردز همچنین خاطر نشان کرد: سوریه و خنثی کردن تهدید داعش باید نگرانی اصلی انگلیس باشد.

او اظهار داشت: ما هنوز به جایی نرسیدیم که از سوی کره شمالی تهدید مستقیم بشویم اما می توان گفت که هر روز داعش ما را تهدید می کند.

روزنامه ساندی پیپل به نقل از ریچاردز نوشت: مطمئناً این به نفع ماست که با همه کشورها برای خلاص کردن جهان از شر داعش همکاری کنیم.

وی افزود: مشخصاً نظامیان انگلیسی با مداخله در سوریه با خطر فراوانی به دلیل شکست هایی که در عراق و افغانستان داشتند روبرو می شوند اما این به این معنی نیست که ما نباید در سوریه درگیر شویم چون این می تواند به درستی و به هنگام تهدید منافع ملی حیاتی ما انجام شود.


( ۱ )

نظر شما :