کره‌شمالی: در مقابل حمله احتمالی آمریکا دست‌بسته نمی‌مانیم

۲۵ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۴ کد : ۱۹۶۸۳۴۵ سرخط اخبار

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی امروز (جمعه) در یک مصاحبه دونالد ترامپ را به تقویت آنچه که وی «چرخه شرورانه تنش ها» در شبه جزیره کره خواند، متهم کرده و گفت: توئیت های تجاوزگرانه ترامپ دردسرساز شده اند.
 
به گزارش ایسنا، هان سونگ ریول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در مصاحبه ای در شهر پیونگ یانگ به آسوشیتدپرس، گفت، کشورش هرگز در مواجهه با حمله پیشگیرانه آمریکا دست بسته نخواهد نشست.
 
هان خاطرنشان کرد: اگر آمریکا دست به اقدام نظامی بی مهابا علیه کره شمالی بزند پس ما نیز با حمله پیشگیرانه جمهوری دموکراتیک خلق کره با آن روبرو خواهیم شد.
 
وی ادامه داد: ما همین الان نیز یک قدرت بازدارنده هسته ای در اختیار داریم و مطمئنا در مواجهه با حمله پیشگیرانه آمریکا دست بسته نخواهیم بود.
 
این اظهارات معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در حالی مطرح شده که تنش ها در شبه جزیره کره با اقدامات اخیر آمریکا از جمله با اعزام یک ناو هواپیمابر و دو ناوچه موشک انداز به آب های شبه جزیره کره و دست زدن به بزرگ ترین مانور نظامی مشترکش در این منطقه، تشدید شده است.
 
این مقام کره شمالی، ترامپ و آمریکا را متهم به افزایش این تنش ها کرد و گفت: نه تنها رزمایش آمریکا و کره جنوبی و اعزام ناو هواپیمابر از سوی آمریکا بلکه توئیت ترامپ در روز سه شنبه مبنی بر اینکه «کره شمالی به دنبال دردسر است» از جمله عوامل تشدید این تنش ها بوده اند.
 
هان خاطرنشان کرد: ترامپ همواره با سخنان تجاوزگرانه اش اقدامات تحریک آمیز انجام داده است، دلیل مشکلات نیز همین است. این نه جمهوری دموکراتیک خلق کره بلکه آمریکا و ترامپ هستند که دردسر درست می کنند.
 
وی ادامه داد: موضع ما در قبال سیاست خصمانه آنها کاملا آشکار و مشخص است.
 
معاون وزیر امور خارجه کره شمالی افزود: اکنون که دولت ترامپ به فکر گزینه هایش در قبال جمهوری دموکراتیک خلق کره است این گزینه ها شامل اقدامات بی مهابایی مثل حملات پیشگیرانه و از بین بردن مقر رهبران بوده اند. هر کاری که آمریکا انجام دهد ما نیز مطابق آن اقدام می کنیم. ما کاملا آماده مدیریت وضعیت هستیم.

کلید واژه ها: وزیر امور خارجه کره


نظر شما :