وزیر دفاع انگلیس باز هم خواستار کناره‌گیری اسد از قدرت شد

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۷:۵۱ کد : ۱۹۶۸۲۶۶ سرخط اخبار

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد دولت روسیه به دلیل حمایت از رئیس جمهور سوریه مسئول حمله شیمیایی و کشتار غیرنظامیان در سوریه است.

به گزارش فارس، «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس مدعی شده است که روسیه مسئول مرگ تک تک غیرنظامیانی است که در حمله شیمیایی بشار اسد کشته شدند.

در یادداشتی برای روزنامه ساندی تایمز، فالن مدعی شد بشار اسد در حمله شیمیایی به ادلب مردم سوریه را کشته است و آنکه باید سرزنش شود، روسیه است.

فالن در ادامه این یادداشت گفت کشتار 87 نفر از جمله 20 کودک در حمله شیمیایی توسط اسد صورت گرفت چراکه کرملین حامی بشار است است.

فالن در این یادداشت خواستار راه حل دراز مدت برای بحران سوریه شد، راه حلی که دیگر اسد رئیس جمهور این کشور باقی نماند.

در حالی که سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی سال 2014 رسما اعلام کرد که سلاح های شیمیایی سوریه با همکاری دمشق، از این کشور خارج و امحاء شده است، فالن گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باید تعهد بدهد که تسلیحات شیمیایی سوریه نابود شود و در راستای اقدامات سازمان ملل پیش برود.

وی در این یادداشت ضمن حمایت از حملات موشکی آمریکا در سوریه گفت، با ارسال موشک های تام هاک و حمله به پایگاه هوایی سوریه سیگنالی قوی به رژیم سوریه فرستاده شد تا دوباره درباره استفاده از سلاح شیمیایی فکر کند.

این اظهارات وزیر دفاع انگلیس بعد از لغو سفر وزیر خارجه این کشور به روسیه ابراز شد. شبکه خبری آی تی وی دلیل لغو سفر جانسون را مرتبط با حمله شیمیایی ادلب عنوان کرد.


نظر شما :